• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042315878
  • خبرنگار : 71592

نگرانی شاباک از تبعات نقض حقوق اسرای فلسطینی بر روابط بین‌المللی اسرائیل

نگرانی شاباک از تبعات نقض حقوق اسرای فلسطینی بر روابط بین‌المللی اسرائیل

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) به ارتکاب نقض‌های حقوق‌بشری سنگین علیه توافقنامه‌های بین‌المللی در خصوص رفتار با زندانیان فلسطینی اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، «رونن بار» رئیس شاباک در پیامی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ضرب و شتم، رفتار تحقیرآمیز و تهدید علیه زندانیان فلسطینی در زندان‌های این رژیم، نسبت به وخامت اوضاع این زندان‌ها تاکید کرد.

روزنامه لوموند فرانسه نوشت اسیران فلسطینی که تعدادشان به ۲۱ هزار نفر در مراکزی می‌رسد که برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ زندانی طراحی شده‌اند، با نقض‌های گسترده‌ای روبرو هستند؛ مساله‌ای که حتی داخل سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی نگرانی ایجاد کرده است.

این روزنامه نوشت این نقض‌ها به طور رسمی در پیامی که رونن بار اواخر ماه ژوئن به دفتر نتانیاهو فرستاد و دوم ژوئیه در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شد، مستند شده است.

لوموند نوشت نگرانی اصلی بار همان‌طور که در پیامش ابراز کرده صرفا به خاطر بدرفتاری با زندانیان فلسطینی نیست بلکه از تبعات احتمالی آن بر روابط بین‌المللی رژیم صهیونیستی هراس دارد.

بار در این پیام نوشت «این بحران اثرات استراتژیک منفی به ویژه روی مشروعیت بین‌المللی ادامه جنگ غزه دارد. یکی از نگرانی‌های اصلی، توقف احتمالی تجارت دفاعی با کشورهای غربی است».

او با اشاره به اینکه برخی از شرکای رژیم صهیونیستی ادعاهای مربوط به رفتار با زندانیان را مطرح کردند، اذعان داشت که این رژیم در رد این اتهامات که برخی از آن‌ها ثابت شده است، مشکل دارد.

لوموند نوشت این افشاگری در بحبوحه تحقیقات روزافزون سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری صورت می‌گیرد که مدت‌هاست از رفتار بد رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی انتقاد کرده‌اند.

گزارش‌های این سازمان‌ها نشان می‌دهد همچنان ازدحام شدید در زندان‌های رژیم صهیونیستی حاکم است، نظارت بهداشتی کافی وجود ندارد و بدون محاکمه، فلسطینی‌ها تحت بازداشت اداری قرار می‌گیرند.

لوموند نوشت این اعتراف شاباک مهر تاییدی بر این ادعاهاست و ممکن است فشار جامعه جهانی را بر رژیم صهیونیستی جهت اجرای اصلاحات افزایش دهد.

رئیس شاباک هشدار داد اقدامات رژیم صهیونیستی ممکن است جنایت بین‌المللی و نقض توافقات مخصوصا کنوانسیون منع شکنجه تلقی شود و ابراز نگرانی کرد که این رفتار مقامات صهیونیستی را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشاند.

بار به نتانیاهو توصیه کرد این بحران را حل کند و تاکید کرد این بحران روابط بین‌المللی رژیم صهیونیستی و قدرت آن را در تحقق اهداف نظامی خود در غزه تهدید می‌کند.

رئیس شاباک همچنین درباره تأثیر شلوغی زندان‌ها بر توانایی رژیم صهیونیستی برای دستگیری بیشتر و انجام بازجویی‌ها هشدار داد و این وضعیت را بمب ساعتی توصیف کرد.

لوموند در پایان نوشت پیام مذکور رونن بار نشانگر نیازم مبرم رژیم صهیونیستی به بازنگری در رفتار خود با زندانیان فلسطینی است آن هم نه فقط به خاطر اجرای استانداردهای بین‌المللی بلکه به خاطر حفظ ائتلافهای استراتژیک و قدرت دفاعی خود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha