• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042315871
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد

معضل باقی ماندن پلاستیک‌ها در اراضی کشاورزی تربت‌جام

معضل باقی ماندن پلاستیک‌ها در اراضی کشاورزی تربت‌جام

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تربت‌جام گفت: برای پسماندهای کشاورزی به خصوص باقی مانده پلاستیک‌ها در اراضی کشاورزی که به یک معضل تبدیل شده ۴۳ مورد اخطاریه صادر شده است.

جواد دامن‌پاک در گفت‌وگو با ایسنا به دستاوردهای اخیر سفر رئیس سازمان محیط‌زیست به خراسان رضوی برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: همزمان با این سفر دو ایستگاه سنجش گرد و غبار در دو شهرستان تربت‌جام و صالح‌آباد با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این دو پروژه از محل سفر ریاست جمهوری و استانی تأمین شده است، تصریح کرد: برای هر ایستگاه سنجش گردو غبار ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تربت‌جام در خصوص وضعیت گردو غبار در شهرستان گفت: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر گردو غبار همانند بسیاری از مناطق دیگر کشور در این منطقه هم تشدید شده برای همین لزوم ایستگاه سنجش گردو غبار برای دو شهرستان تربت‌جام و صالح‌آباد بسیار مهم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه با خرید ایستگاه سنجش گرد و غبار برای دو شهرستان این نیاز برطرف شد، خاطرنشان کرد: شهرستانی با معیشت کشاورزی هستیم و ۳۷ درصد جمعیت در این بخش فعالیت دارند.

مدیریت پسماند از مهمترین اولویت‌ها

دامن‌پاک اظهار کرد: گرچه در حوزه صنعت به لحاظ آلاینده‌ها مشکلات کمتری داریم، اما بیشترین مشکل مربوط به مدیریت پسماندها به خصوص در حوزه شهری و روستایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تربت‌جام مدیریت پسماند را از مهمترین اولویت‌ها دانست و گفت: در بخش کشاورزی مقداری در استفاده از سموم مسائلی داریم که پیگیر هستیم.

وی در ادامه از صدور ۴۶ اخطاریه در سال گذشته برای حوزه پسماند خبر داد و افزود: از ابتدای امسال هم ۱۴ مورد دیگر برای آلاینده‌ها اخطاریه صادر شده است.

دامن‌پاک با بیان اینکه دو واحد صنعتی هم به دلیل آلایندگی به دادگاه معرفی شده‌اند، گفت: برای پسماندهای کشاورزی به خصوص باقی مانده پلاستیک‌ها در اراضی کشاورزی که به یک معضل تبدیل شده ۴۳ مورد اخطاریه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جدی ما در بخش کشاورزی باقی ماندن پلاستیک‌ها در اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: امسال برای فرهنگ‌سازی و آموزش برنامه‌های خوبی در دست اقدام داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تربت‌جام با بیان اینکه پیگیر ارتقاء مناطق در شهرستان هستیم، گفت: افزایش واحدهای تحت پوشش برای پایش بهتر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود برنامه کاری که اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی برای شهرستان در نظر گرفته را به طور کامل و جامع بتوانیم عملیاتی کنیم.

انتهای

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha