• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403042315822
  • خبرنگار : 71282

/بررسی شاخص‌های اقتصادی پایان دولت سیزدهم/

افزایش مجوز صدور و تمدید آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم

افزایش مجوز صدور و تمدید آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم

عملکرد آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای در سه سال دولت سیزدهم از رشد ۳۴ درصدی نسبت به دولت قبل برخوردار بوده و میزان صدور و تمدید مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با رشد ۲۱۴ درصدی به ۴۳ هزار و ۴۸۸ مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا،‌ با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری و انتخاب وی به عنوان نهمین رئیس جمهور کشور در نظر داریم که حوزه‌های مختلف اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که دولت سیزدهم با چه شرایطی آن را تحویل دولت بعدی خواهد داد.یکی از این حوزه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی در ارائه آموزش های مهارتی و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد داشته است.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی، همگام با استانداردهای ملی و بین‌المللی، رسالت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر را برعهده دارد.

مهارت آموزی موثرترین راه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری در آموزش‌های مهارتی ضمن تربیت افراد متخصص و ماهر، نیاز بنگاه‌های به نیروی ماهر را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان بازار کار را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

پزشکیان دولت هوشمند را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

گزارش عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ۳۳ ماه دولت سیزدهم نشان می‌دهد که در این مدت ۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۵۹ نفر دوره آموزش مهارتی ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۴۹۹ نفر دوره مربوط به سال ۱۴۰۱ و ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۹۳۷ نفر دوره مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲ است.

عملکرد آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم در حالی از رشد ۳۴ درصدی نسبت به دوره قبل برخوردار بوده که در دولت دوازدهم جمعا ۳ میلون و ۹۰۶ هزار و ۷۰۸ نفر دوره آموزش مهارتی ارائه شده است.

افزایش مجوز صدور و تمدید آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم

در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جمعا ۴ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۴۳ نفر دوره آموزش مهارتی ارائه کرده که در مقایسه با دولت قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان ناترازی برق را با چه وضعیتی تحویل می‌گیرد؟

پزشکیان صنعت خودرو را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

این سازمان در بحث صدور گواهینامه مهارتی نیز طی سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۸۰ گواهینامه و در سال ۱۴۰۲بیش از یک میلیون و ۵۸۶ هزار گواهینامه صادر کرده که نسبت به دوره مشابه قبل از رشد ۸۳ درصدی برخوردار بوده است.

علیرغم آنکه در ۳۳ ماه دولت دوازدهم میزان صدور و تمدید مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ۱۳ هزار و ۸۵۲ مورد بوده این آمار در سه سال فعالیت دولت سیزدهم به ۴۳ هزار و ۴۸۸ مورد رسیده و رشد ۲۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت دوازدهم ۲۲۱ میلیارد تومان بوده اما در دولت سیزدهم با رشد قابل توجه به رقم ۷۹۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در حال حاضر ۲۳ هزار آموزشگاه آزاد فعال در کشور مشغول فعالیت هستند و بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از امکانات و ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و با داشتن ۶۵۸ مرکز، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۴۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی و بیش از ۴۰۰۰ مرکز جوارکارگاهی، سهم بسزایی در توانمندسازی آحاد جامعه و حل مشکل اشتغال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha