• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042315655
  • خبرنگار : 50646

مدیرکل دامپزشکی گیلان مطرح کرد

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی گیلان در تاسوعا و عاشورای حسینی

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی گیلان در تاسوعا و عاشورای حسینی

ایسنا/گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان برای بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود.

هادی بابایی امروز ۲۳ تیر ماه در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی گیلان در ایام محرم، اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت هموطنان گرامی و تأمین بهداشت عمومی جامعه، دامپزشکی استان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی افزود: بازرسان بهداشت گوشت دامپزشکی و ناظرین شرعی با استقرار در نقاط مختلف استان به ویژه در محل کشتارگاه‌های صنعتی دام به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار، دام‌های کشتاری هم‌وطنان را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا بالاخص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بازرسی کرده و بر کشتار دام‌های نذری شما نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بابایی با تاکید بر اینکه شهروندان از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی مثل ذبح در معابر عمومی، خیابان‌ و منازل اکیداً خودداری کنند، تصریح کرد: گوشت و آلایش خوراکی دام ذبح شده را قبل از مصرف به‌ ترتیب حداقل ۲۴ و ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد (یخچال) نگهداری کنند.

وی افزود: برای قطعه کردن گوشت و شستشوی آن حتماً از دستکش استفاده و از برش دادن کیست‌ها و آبسه‌های موجود بر روی لاشه و دل و جگر جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: اندام‌ها و ضایعات غیر قابل مصرف را به هیچ وجه در اختیار حیوانات قرار ندهند و گوشت و آلایش خوراکی را حتی الامکان کاملاً پخته و سپس مصرف کنند.

بابایی با بیان اینکه وسایل و سایر تجهیزات در تماس با گوشت و آلایش را به خوبی شسته و ضدعفونی کنند، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ دامپزشکی، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات رایگان به زائران و هیات‌های عزاداری سید الشهداء است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha