• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042315463
  • خبرنگار : 71588

تظاهرات در بیش از ۴۰ شهر مراکش در حمایت از مردم غزه

تظاهرات در بیش از ۴۰ شهر مراکش در حمایت از مردم غزه

هزاران تن از فعالان مراکشی پس از اقامه نماز جمعه در بیش از ۴۰ شهر در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، فعالان مراکشی در حمایت از غزه و در مخالفت با تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه از هفتم اکتبر و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در ده‌ها شهر مختلف این کشور تظاهراتی برپا کردند.

تظاهرات در بیش از ۴۰ شهر مراکش در حمایت از مردم غزه

براساس گزارش العربی الجدید، شهروندان مراکشی پس از اقامه نماز جمعه اقدام به برپایی تظاهرات در شهرهای «الرباط»، «مراکش»، «الناظور»، «فاس»، «مکناس»، «جرسیف»، «تطوان»، «أکادیر»، «وجده»، «سلا»، «ابی الجعد»، «بنی ملال»، «زایو»، «شفشاون»، «ازمور»، «الرشیدیه» و ده‌ها شهر بزرگ این کشور کردند.

آنها شعارهایی را در حمایت از مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگران صهیونیست سردادند و از مقامات مراکشی خواستند تا در توافق‌های عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر بازنگری کنند.

رژیم صهیونیستی و مراکش که از سال ۲۰۰۰ روابط با یکدیگر را متوقف کرده بودند، ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲ با نظارت آمریکا توافقی را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود امضا کردند که با مخالفت نهادها، احزاب و گروه‌های مردمی مواجه شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهایی را در محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، سیاست گرسنگی دادن، تلاش‌ها در راستای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و سکوت بین‌المللی و کشورهای عربی سردادند و از جامعه جهانی خواستند مسؤولیت خود را در قبال حفاظت از غیرنظامیان بر عهده بگیرند.

شهرهای مختلف مراکش برای چهلمین هفته متوالی بنا به درخواست هیأت غیردولتی حامی مسائل امت اسلامی تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

تظاهرات در بیش از ۴۰ شهر مراکش در حمایت از مردم غزه

در همین راستا، محمد الریاحی، عضو دفتر مرکزی این هیأت مراکشی خاطرنشان کرد مردم مراکش برای اعلام مخالفت خود با کشتار شنیع غیرنظامیان و کودکان و زنان بی‌گناه در غزه و نیز همبستگی با فلسطینیان به خیابان‌ها می‌آیند و با برپایی راهپیمایی‌ها، تجمعات اعتراض‌آمیز، و سمینارها جنگ نسل‌کشی در فلسطین را محکوم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ما قهرمانی‌های ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها را ارج می‌نهیم و در کنار ملت فلسطین می‌ایستیم و ناتوانی کشورهای عربی و جانبداری کشورهای غربی و آمریکا را محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که تا پایان این جنگ و پیروز شدن ملت فلسطین به تظاهرات، حمایت و پشتیبانی خود ادامه خواهیم داد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha