• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042315459
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد

موفقیت‌آمیز بودن کشت آزمایشی سیاه‌دانه در اراضی زراعی فریم ساری

موفقیت‌آمیز بودن کشت آزمایشی سیاه‌دانه در اراضی زراعی فریم ساری

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از موفقیت‌آمیز بودن کشت آزمایشی سیاه‌دانه در اراضی زراعی فریم این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد: برای اولین بار در شهر فریم ساری، کشت گیاه دارویی سیاه‌دانه به صورت آزمایشی و با نظارت کارشناسان طرح جهش تولید در دیم‌زارها انجام شد و به مرحله برداشت رسید.

این مسوول تصریح کرد: این دستاورد مهم نشان می‌دهد که کشت این گیاه ارزشمند در منطقه دودانگه نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند به عنوان یک محصول جدید و سودآور برای کشاورزان منطقه محسوب شود.

علوی با بیان اینکه سیاه‌دانه گیاهی دارویی با خواص درمانی فراوان بوده و در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کشاورزان و مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرد، افزود: کشت آزمایشی این گیاه با هدف ارزیابی پتانسیل تولید این گیاه در منطقه و شناسایی روش‌های مناسب کشت و پرورش آن در شهر فریم ساری انجام شد.

وی گفت: با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری جهاد کشاورزی دودانگه ساری، این طرح آزمایشی با موفقیت به پایان رسید و امید است که با گسترش این کشت، شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان منطقه باشیم.

برگزاری سومین کاروان ترویجی مگس میوه در ساری

 علوی اظهار کرد: برای افزایش افزایش دانش و آگاه سازی باغداران و بهره برداران کشاورزی، سومین کاروان های ترویجی با موضوع کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در مراکز هشتگانه شهرستان ساری برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: باغداران روستاهای لارما، گردشی، شیخعلی محله، خالخیل، مرمت، آهی دشت، کارنده و خاریک در این کاروان های ترویجی حضور داشتند و با روش های عملیاتی نصب تله های جلب کننده در باغات، جمع آوری و امحا میوه های ریخته شده در پای درختان در عمق ۵۰ سانتی متری خاک و عملیات طعمه پاشی و کاور اسپری آشنا شدند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای پنج هزار هکتار باغات نارنگی است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن پیش رس است،  ضمن هشدار افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای در روزهای اخیر به باغداران، گفت: نهاده های ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان تامین و در حال توزیع است.

علوی تصریح کرد: این نهاده های توزیعی شامل فرمون تغذیه ای، فرمون جنسی برای مگس، تله های دلتا، تله های مکفیل، کارت های زرد جلب کننده، سراتینکس، سموم  مالاتیون، تریکلروفن، دلتامترین و پروتئین هیدرولیزات برای ردیابی مگس میوه مدیترانه ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha