• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403042315396
  • خبرنگار : 50416

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

فعالیت ۶۹۱ پایگاه اوقات فراغت تابستانه در همدان

فعالیت ۶۹۱ پایگاه اوقات فراغت تابستانه در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۶۹۱ فضای درون سازمانی در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها شامل ۱۲۰ سالن ورزشی، ۱۹ کانون تربیتی، ۱۹ دارالقرآن، ۱۹ پژوهش سرا، ۱۹ مرکز مشاوره و ۴۹۵ آموزشگاه است.

رسول شیدایی در گفت‌و گو با ایسنا، مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت را بزرگ‌ترین رویداد تربیتی خواند و اظهارکرد: در برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان هلال احمر، اداره ورزش و جوانان، بسیج، کانون‌های مساجد و... آموزش و پرورش را یاری می‌کنند.

شیدایی به شعار فعالیت‌های تابستانی امسال با عنوان «تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی» اشاره و بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، امروز دغدغه اصلی مسئولین نظام تعلیم و تربیت باید هر چه بهتر برگزار شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان تغییر نگرش دادند و درگیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید و مسائل جانبی هستند و بیشتر وقت‌شان صرف بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی می‌شود، افزود: باید در زمینه آگاه‌سازی بیشتر اولیاء و دانش‌آموزان برای تبیین آسیب‌های اجتماعی، اقدامات لازم و شایسته‌ای صورت پذیرد.

شیدایی تصریح کرد: با توجه به تمایل دانش‌آموزان به خوابیدن بیش از ساعت معمول و پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای نیاز است تا در زمینه تقویت اوقات فراغت در منزل نیز برنامه عملیاتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به سند تحول بنیادین و تربیت تمام‌ساحتی که مورد تأکید است، دانش‌آموزان بایستی حداقل از میان رشته‌های ورزشی، هنری، ادبی، قرآنی و... سالانه یک یا دو مهارت جدید کسب کرده و در صورت نیاز، مهارت‌های قبلی را تقویت کنند.

شیدایی ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی به صورت منسجم، هماهنگ و هم‌افزا، تلاش برای نمایش چهره و فضای مدرسه به عنوان یک محیط جذاب و به دور از آموزش صرف و رسمی با مشارکت و حضور اولیاء در کنار دانش آموزان و هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش آموزان در برنامه‌های تابستانی در مقایسه با سال‌های قبل ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش استان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال است.

وی بکارگیری روحانی مربی آموزش دیده در برنامه‌های فرهنگی_تربیتی تابستان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و انقلابی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان را نیز از برنامه‌های آموزش و پرورش استان در تابستان امسال برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای شرکت خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان در برخی برنامه‌های عمومی و همگانی آموزش و پرورش و توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانی با هدف کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی، مهارتی با تهیه برنامه تلویزیونی ماهرانه و برگزاری اردوهای یک روزه سراسری با هدف ایجاد شور و نشاط باحضور دانش آموزان در موقعیت‌های یادگیری تربیتی از دیگر برنامه‌ها برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha