• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042315231
  • خبرنگار : 30147

در پی سیلاب انجام شد

اسکان اضطراری ۳۰ خانوار گردشگر در کلات

اسکان اضطراری ۳۰ خانوار گردشگر در کلات

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: علیرغم اینکه خودروهای راهداری در منطقه ارتکند مشغول بازگشایی مسیر هستند اما به دلیل تاریکی هوا و از سویی امنیت جان مسافران جمعه شب حدود ۳۰ خانوار در این منطقه اسکان اضطراری داده شدند.

علی صالحی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هلال احمر نیز کمک‌های اولیه و بسته‌های معیشتی مورد نیاز خانوارها را تأمین کرده است، افزود: هیچ جای نگرانی نیست و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کلات و شرایط جوی و بارندگی‌های ناگهانی از گردشگران و طبیعت گردان درخواست داریم که در داخل مسیل رودخانه‌ها اتراق و تردد نکنند.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه گردشگران و مسافران برای گرفتار نشدن در سیلاب به هیچ عنوان در مسیل رودخانه تردد نداشته باشند، بیان کرد: روز جمعه در پی بارندگی‌ در مسیر ارتکند و زاوین بیشترین مشکلات مربوط به گرفتار شدن گردشگران در سیلاب بود.

وی تصریح کرد: علیرغم هشدارهایی که از قبل داده بودیم اما به دلیل تردد خودروها در مسیل یا حریم رودخانه‌ها نگرانی‌هایی برای ما ایجاد شده بود.

وی گفت: به دلیل بارندگی‌ها و آبریزهای مختلف ارتکند و از سویی انباشت رسوبات در سطح جاده، چون برخی از قسمت‌های جاده از داخل رودخانه عبور می‌کند، بالا آمدن سطح آب رودخانه عملاً موجب مسدود شدن جاده می‌شود.

صلاحی با بیان اینکه اکنون هیچ راه مسدودی در شهرستان نداریم، افزود: گردشگرانی که گرفتار سیلاب شدند یک مسیر انحرافی و فرعی را رفته بودند که مدیریت لازم صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تا فردا عصر نیز برای شهرستان کلات وضعیت نارنجی صادر شده است.

فرماندار کلات گفت: از مسافران و گردشگران درخواست داریم از تردد در مسیل رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات به جد پرهیز کرده و به هشدارهایی که صادر می‌شود توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha