• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042215151
  • خبرنگار : 71516

هشدار المرت به نتانیاهو درباره صدور حکم جلبش به دلیل جنایت‌ در کرانه باختری

هشدار المرت به نتانیاهو درباره صدور حکم جلبش به دلیل جنایت‌ در کرانه باختری

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نسبت به صدور حکم جلبش از سوی دیوان لاهه به دلیل اقدامات این رژیم در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی از شهرک سازی در نوار غزه و جنوب لبنان حمایت می‌کنند. به زودی یک عالم دینی می‌آید و در کتب مقدس قدیمی ما یک آیه یا دو آیه را پیدا می‌کند و مدعی می‌شود که جنوب لبنان همواره بخشی از وطن مقدس و تاریخی ما بوده است! اسموتریچ و بن گویر برای رسیدن به این هدف توهمی خواهان جنگ فراگیر در شمال هستند و این یک مساله غیر ضروری و توجیه نشدنی است. به جای آن باید به توافقی با دولت لبنان برسیم حتی اگر این توافق باعث شود اصلاحات مرزی محدودی را که یک تهدید امنیتی واقعی برای اسرائیل نباشد، انجام دهیم.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نسبت به حکم‌های جلبی که دیوان لاهه به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری صادر خواهد کرد، هشدار داد.

وی افزود: ادامه جنگ در نوار غزه و شمال باعث شده تا شهرک نشینان به تخریب و نابودی املاک فلسطینی‌ها در کرانه باختری برای تحقق رویای الحاق این منطقه به اسرائیل دست بزنند. یهودا فاکس، فرمانده سابق منطقه مرکزی ارتش اسرائیل صراحتا درباره تخریب، ویرانی، به آتش کشیدن و قتل فلسطینی‌ها در کرانه باختری توسط شهرک نشینان صحبت کرده است. اگر حمایت و پشتیبانی مسوولان ارشد نبود این اتفاقات نمی‌افتاد. ایتامار بن گویر و اسموتریچ همچون انسان‌هایی گردن کلفت و خشن کنترل دولت را در دست گرفته‌اند.

المرت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به صدور حکم جلب وی از سوی دیوان لاهه به دلیل اقدامات این رژیم در کرانه باختری هشدار داد و گفت: استفاده از بهانه‌هایی که در جنگ علیه غزه به کار گرفته شده است در مقابل آنچه در کرانه باختری اتفاق می‌افتد، ممکن نیست.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: وقتی تو را متهم می‌کنند نه پیش ما و نه در عرصه بین‌المللی کسی وجود نخواهد داشت که بتواند از تو حمایت کند.

المرت گفت: صرف نظر از حکم‌های جلبی که علیه نخست وزیر، رهبران و وزرا صادر خواهد شد، طرفی که در نهایت محاکمه خواهد شد اسرائیل است. تحریم‌هایی که بر اسرائیل اعمال خواهد شد، سخت و دردناک خواهد بود و در برابر آن نمی‌تواند از خود دفاع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha