• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403042215079
  • خبرنگار : 50560

امام جمعه قزوین:

استکبار جهانی بزرگترین منکر عصر حاضر است

استکبار جهانی بزرگترین منکر عصر حاضر است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: امام حسین (ع) با امر به معروف مردم را به ولایت خدا دعوت و با بزرگترین منکر زمانه یعنی یزید مبارزه کرد، امروز نیز اگر از مؤمنان و مسلمانان بپرسند که بزرگترین منکر زمانه شما چیست هر مسلمانی که درکی از حق و باطل داشته باشد بی‌اغراق می‌گوید که استکبار جهانی بزرگترین منکر است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که روز ۲۲ تیر ماه در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: باید با اهداف زندگی امام حسین (ع) و نهضت ایشان زندگی کنیم؛ ایستادگی جبهه حق علیه باطل یکی از اهداف اباعبدالله(ع) بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه بی‌شک یزید مجسمه ظلمت و باطل بود، گفت: امام حسین (ع) فرمودند که من با کسی چون یزید بیعت نمی‌کنم چراکه حق باید مقابل باطل ایستادگی کند. 

وی ادامه داد: هدف دوم نهضت عاشورا اصلاح امت و مبارزه با فساد است، در زمان حکومت معاویه و یزید فساد در جامعه اسلامی رخنه کرده بود. امام حسین (ع) برای آنکه جلوی بدی‌ها را بگیرد، اراده کرد که در امت جد بزرگوارش اصلاح ایجاد کند و اسلام ناب محمدی را به معنی واقعی کلمه در جهان بگستراند. 

امام جمعه قزوین افزود: هدف سوم نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، پاسخ عملی امام به این موضوع آن بود که فرمودند یزید منکر ولایت رسول خدا و جانشینانش بزرگترین معروف زمانه من است و این معروف نادیده گرفته شده و چون منکر خودنمایی و قدرت نمایی می‌کند؛ باید قیام کرد. 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با امر به معروف مردم را به ولایت خدا دعوت و با بزرگترین منکر زمانه یعنی یزید مبارزه کرد. امروز نیز اگر از مؤمنان و مسلمانان بپرسند که بزرگترین منکر زمانه شما چیست هر مسلمانی که درکی از حق و باطل داشته باشد بی‌اغراق می‌گوید که استکبار جهانی بزرگترین منکر است. 

اقامه نماز یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) بود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عابدینی ادامه داد: اقامه نماز به عنوان ستونی از دین از دیگر اهداف نهضت امام حسین (ع) بود، زیرا قوانین دینی و ذکر دین با نماز محقق می‌شود. 

وی تصریح کرد: پاسخ به خواست مردم مبنی بر اینکه آن‌ها امام می‌خواهند و نمی‌خواهند که زیر سلطه یزید و معاویه باشند، دیگر هدفی بود که امام حسین (ع) نتوانست آن را بی‌پاسخ بگذارد. امام حسین در پاسخ به مردم فرمود که حجت بر من تمام شده است و تلاش داشت که امت را مستحکم کند. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) جلوه‌گاه باطل ستیزی و جهاد و پیکار انقلابی علیه ظلم و فساد و تباهی و بدعت و انحراف است و نشان می‌دهد که دوست‌داران حق هیچ‌وقت در برابر ستمگران و کافران و مفسدان سکوت نمی‌کنند، با آن‌ها سازش نمی‌کنند و تسلیم آنها نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خروج مردم از جهل، از دیگر خواسته‌های امام حسین(ع) بود، او با قیام خود بندگان را از گمراهی نجات داد و سنت امر به معروف و نهی از منکر را زنده کرد.

رئیس جمهور منتخب امید مظلومان جهان باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری نشاط و عزم مردم را دیده‌ایم و باید قدردان این مردم باشیم که همیشه در بزنگاه‌های مهم‌ نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. 

وی تصریح کرد: پس از اهدای حکم تنفیذ از سوی رهبری به رئیس جمهور منتخب، آقای پزشکیان رئیس جمهور همه مردم است و این را باید هم مردم بدانند و ایشان را همراهی کنند و هم رئیس جمهور باید بداند و مردم را به یک چشم ببیند. 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که شهید رئیسی نه تنها رئیس جمهور ایران بود بلکه امید مردم فلسطین، غزه و یمن بود، آقای پزشکیان نیز با فرامین رهبری به فکر مظلومان جهان باشد.‌

آیت‌الله عابدینی در پایان با تأکید بر اینکه بایداز ظرفیت‌های بسیج به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: نیروهای مخلص، مؤمن، متعهد، متدین، پاک‌دست، جوانمرد و باتجربه ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای جامعه به ارمغان می‌آورند و از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم که از این ظرفیت‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha