• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403042214942
  • خبرنگار : 50646

رئیس اداره آموزش محیط‌زیست گیلان مطرح کرد

توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه معایب پلاستیک

توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه معایب پلاستیک

ایسنا/گیلان رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در گرامیداشت روز بدون پلاستیک در استان، گفت: در خانه‌های محیط زیست و کانون پرورش فکری رشت، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در زمینه معایب استفاده از پلاستیک آموزش دیدند.

الهه کلانتری امروز ۲۲ تیرماه در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت گرامیداشت روز جهانی بدون پلاستیک، اظهار کرد: روز جهانی بدون پلاستیک، ابتکاری جهانی برای رهایی از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف در سراسر جهان است.

وی افزود: هدف از نامگذاری این روز، ارتقاء آگاهی از محیط‌زیست با تشویق همگان برای منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است و باید به دنبال گزینه‌های سازگار با محیط‌زیست باشیم.

توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه معایب پلاستیک

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در خانه محیط زیست و کانون پرورش فکری شماره ۲ و ۳ رشت در روزهای گذشته، گفت: به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک آموزش برای اعضای کانون و خانواده‌ها در این مراکز انجام شد.

کلانتری درباره جزئیات برنامه‌های اجرا شده، افزود: در ابتدای این کارگاه‌ها کلیپی در این خصوص پخش شد و در ادامه کارشناسان در زمینه گردش پلاستیک در طبیعت و سرنوشت آنها و همچنین معایب پلاستیک به خصوص برای جانوران و انسانها مباحث مختلفی را مطرح کردند.

توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه معایب پلاستیک

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه که با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و همچنین تشکل مردم نهاد جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری‌های رشت اجرا شد، دانش آموزان کانونی با اجرای برنامه‌های متنوع قصه گویی، کتابخوانی و ساخت اوریگامی به اهمیت این روز پرداختند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان تصریح کرد: در این ویژه برنامه‌ها همچنین غرفه‌های آموزشی به همراه کارشناس آموزشگر با هدف ارائه آموزش خرید بدون پلاستیک و مدیریت پسماند در مبدا برپا شد.  

کلانتری تاکید کرد: در این غرفه‌ها از وسایل پارچه‌ای برای جایگزینی پلاستیک در خرید نان و مواد غذایی عرضه و به شرکت‌کنندگان کانون توسط تیم جمعیت زنان آموزش لازم ارائه شد؛ این برنامه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به شرکت کنندگان توسط سازمان پسماند شهرداری رشت خاتمه یافت.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha