• جمعه / ۲۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403042214893
  • خبرنگار : 90089

اکرمی: افرادی که کارنامه و عملکرد خوبی ندارند، به مجلس معرفی نشوند

اکرمی: افرادی که کارنامه و عملکرد خوبی ندارند، به مجلس معرفی نشوند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: دکتر پزشکیان افرادی را برای کابینه انتخاب کند که مقبول باشند و کارنامه و عملکرد خوبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به نیت چهارده معصوم انتخاب رئیس‌جمهور منتخبِ چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را به دکتر مسعود پزشکیان تبریک می‌گویم.

وی گفت: دکتر پزشکیان افرادی را برای کابینه انتخاب کنند که مقبول باشند و کارنامه خوبی داشته باشند. کابینه‌ای باید انتخاب شود که علاوه بر مشروعیت، مقبولیت هم داشته باشد تا بتواند رای بالایی از مجلس بگیرد. ایشان باید اتفاق فکری داشته باشد تا اولویت‌های کشور در حوزه‌های مختلف در ۸ ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۳ را مشخص کند.

وی ادامه داد: رها بودن قیمت‌ها در بازار یک معضل بزرگ است. از قیمت کالاهای اساسی تا قیمت خدمات، تعمیرات، مسکن و اجاره خانه در بازار دائما در نوسان است و باید فکری اساسی برای تثبیت قیمت‌ها توسط تیم اقتصادی دولت اندیشیده شود. باید کاری کنند که مسکن‌های خالی یا اجاره داده شوند یا برای فروش به بازار عرضه شوند تا قیمت‌ها کاهش یابد. در شهرهای مختلف استان تهران به خصوص در شهرهای تهران، پرند و پردیس تعداد زیادی خانه وجود دارد که سالهاست نه اجاره داده می‌شوند و نه فروخته می‌شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: از دیگر اولویت‌های دولت چهاردهم سامان دادن قیمت خودروست. تعداد زیادی خودروی نیمه ساخت به دلیل نقص قطعه در پارکینگ‌های مختلف در سراسر کشور دپو هستند یا خودروهای ساخته شده زیادی وجود دارند که به بازار عرضه نمی‌شوند. کابینه آینده باید فکری اساسی برای این معضل بزرگ بیندیشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم بعد از تشکیل باید فکری عاجل برای تحویل خودروهای ثبت‌نامی دولتی که صف طولانی‌ایی از مردم دارد، بکند.

اکرمی ادامه داد: کالاهای زیادی در گمرکات کشور دپو هستند که بخش اعظم آنها به دلیل سر آمدن تاریخ مصرف، غیر قابل استفاده شده‌اند. در ۶-۷ ماه ابتدای دولت چهاردهم باید فکری عاجل برای این چالش‌ها و مشکلات اندیشیده شود. حجم کالای دپو شده در گمرکات به حدی است که تا پایان سال نیاز کشور را رفع می‌کند اما قیمت همان اقلام در بازار به دلیل عرضه نشدن اجناس دپو شده به بازار، سرسام‌آور است.

وی افزود: ۵ دوره نمایندگی مجلس توسط دکتر پزشکیان ایشان را به حدی بر اوضاع قوه مقننه مسلط کرده که بداند چه وزرایی را برای به دست آوردن بالاترین رای اعتماد به مجلس معرفی کند، او ذائقه مجلس در این خصوص را به خوبی می‌داند. خوش‌نام بودن، موفق بودن، همراه بودن با مجلس از جمله معیارهایی است که هم رییس‌جمهور منتخب را موفق به انتخاب کابینه قوی می‌کند و هم اعضای کابینه ایشان موفق می‌شوند رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرند. در این صورت تعامل خوبی بین قوای مجریه و مقننه برای خروج کشور از مشکلات شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha