• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042114856
  • خبرنگار : 50630

عزاداری پنجمین روز ماه محرم؛

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

ایسنا/مازندران پنجم محرم هرسال صحن امامزاده عبدالحق زیراب و مزار شهدای این آستان مقدس، میزبان اجتماع عاشورائیان است. امسال نیز این اجتماع بزرگ باعنوان«ملت امام حسین(ع) » نمایشی از ارادت مردم این دیار به خاندان‌ اهل بیت و خاصه سرور و سالار شهیدان کربلا را در قاب سیمای مازندران به تصویر کشید و سیمای مازندران این اجتماع بزرگ را به سراسر جهان مخابره کرد.

عشق به حسین ( ع) زمان و مکان و سن و سال نمی‌شناسند. محرم که می‌رسد، دستمان بی اختیار پیراهن و شال مشکی را طلب می‌کند و داغ همیشه تازه‌ی‌ کربلا، در دلمان سرباز می‌کند.

اهالی ایران اسلامی بخصوص دیار علویان، با آداب و رسوم خاصی ارادت خود را به ساحت مقدس این خاندان نشان می‌دهند و هر شهر و دیاری سعی می‌کند با شکوه‌تر از سال قبل، عهد و پیمانی دوباره با خون خدا ببندد.

اجتماع بزرگ سوگواران و عزاداران شهدای کربلا یکی از این رسم‌هاست که در شهرها و مناطق مختلف استان مازندران و برخی استان‌های دیگر تحت عنوان «اجتماع عاشورائیان» با نام‌هایی همچون لبیک یا حسین( ع) وغیره برگزار می‌شود.

شهر زیراب در اوایل دهه ۹۰ اجتماع لبیک یا حسین ( ع) را با حضور هیئت های مذهبی و سینه زنی روستاها و محله‌های مختلف شهرستان سوادکوه بنیانگذاری و میزبانی کرد و این اتفاق بزرگ مذهبی، سرآغازی برای اجتماع عاشورائیان در سالهای بعد در دیگر نقاط استان شد.

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

پنجم محرم هرسال صحن امامزاده عبدالحق زیراب و مزار شهدای این آستان مقدس، میزبان اجتماع عاشورائیان است. امسال نیز این اجتماع بزرگ باعنوان«ملت امام حسین(ع) » نمایشی از ارادت مردم این دیار به خاندان‌ اهل بیت و خاصه سرور و سالار شهیدان کربلا را در قاب سیمای مازندران به تصویر کشید و سیمای مازندران این اجتماع بزرگ را به سراسر جهان مخابره کرد.

به کارهای جهادی عادت داریم

معاون سیمای شبکه طبرستان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان و پس از ان شهادت آیت الله رئیسی و همراهان و نیز برگزاری ۲ مرحله انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه این اتفاقات در مدت کوتاه سبب شد تا برنامه‌ریزی برای نشان دادن عظمت مازندران در حوزه عزاداری محرم سخت به نظر آید، اما ما به کارهای جهادی عادت داریم.

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

بازاری، اجتماع عزاداران عاشورایی زیراب را منظم‌ترین مراسم عزاداری در سطح استان معرفی و تاکید کرد:  در اجرای این برنامه باید مسائل دینی و شعائر اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

برای برگزاری انتخابات، برف و بوران و سیل هم‌ مانع نشد

فرماندار سوادکوه نیز گفت: با توجه به برگزاری دو انتخاب ۲ مرحله ای در سخت‌ترین شرایط، مراسم اجتماع بزرگ عاشورائیان با عنوان ملت امام حسین ( ع) را با بهترین شکل برگزار کردیم.

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

رمضان غلامی افزود: در دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف و بوران سنگین شرایط بسیار سختی را در برگزاری انتخابات ایجاد کرده بود و در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری نیز سیل سنگین و ویرانگر همه سوادکوه را درگیر کرد، اما توانستیم به بهترین شکل انتخابات را برگزار کنیم.

«امامزاده عبدالحق» میزبان اجتماع عاشورائیان زیراب شد

حجت‌الاسلام رضایی امام جمعه زیراب ضمن قدردانی از خدمات شبکه سیمای طبرستان نیز در پوشش مستقیم هرساله مراسم و با تاکید بر اهمیت محرم و عزاداری برای سالار شهیدان گفت: تلاش برای برگزاری مراسم در شأن مردم مومن سوادکوه همیشه مورد تاکید بوده است.

صحن امامزاده عبدالحق زیراب محل برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان در سال‌های گذشته بوده و امسال نیز شهدای آرمیده در این امامزاده میزبان عزاداران سوگوار با عنوان ملت امام حسین ( ع) بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha