• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403042114847
  • خبرنگار : 50673

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است

پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است

ایسنا/هرمزگان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به اینکه هزینه متوسط هر کیلومتر جاده ۲۰ میلیارد تومان است، ساخت ۲۶۰ کیلومتر جاده مواصلاتی در قشم به ۵۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، امروز پنجشنبه ۲۱تیر، که با هدف بازدید از مراحل فعالیت پروژه پل خلیج فارس و افتتاح و کلنگ‌زنی دو طرح زیرساختی به جزیره قشم سفر کرده است، اعلام کرد: ساخت این میزان راه و جاده مواصلاتی کار بسیار مهم و بزرگی است که جزیره جهانی قشم به آن نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید به طول ۲/۵ کیلومتر در هر مسیر رفت و برگشت اقدام مهمی در ادامه فرایند توسعه راه‌های جزیره محسوب می‌شود، افزود: اهمیت افتتاح این مسیر برای مردم روستای نخل گل که در زمان کرونا با مشکل تردد به شهر قشم مواجه بودند بیش از دیگران نمایان است و امیدواریم با برنامه‌های تنظیم شده تا سه سال آینده هیچ مشکلی در حوزه راه‌های قشم نداشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از توجه دولت شهید رئیسی به استان هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: در سفری که با رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان داشتیم ۲۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های مختلف از جمله در حوزه راه در این استان افتتاح شد و به همین میزان هم فعالیت‌های جدید عمرانی در هرمزگان آغاز به کار شده است.
وی گفت: هم‌اینک ۳۰۰ اکیپ پیمانکار در راه‌های اصلی و شریانی کشور و ۳۰۰ پیمانکار هم در مسیر راه‌های شهری و روستایی ایران در حال فعالیت هستند و طرح‌های راهداری، نگهداشت راه‌ها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، نصب نیوجرسی، روشنایی، هوشمند سازی راه‌ها و نصب علایم با اعتباری بالغ بر ۲۵ همت در حال اجراست.

 پروژه پل خلیج فارس طرح فراملی است


امانی از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در قشم به عنوان یک پروژه فرا ملی نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه استارت این طرح مهم در دولت سیزدهم پس از سال‌ها توقف زده شد و کارها براساس برنامه ادامه خواهد یافت.
به گفته وی، پل خلیج فارس به عنوان یک طرحی که آرزوی دیرینه مردم قشم و حتی مردم ایران است از حمایت دولت جدید هم برخوردار خواهد بود و با اتمام آن شاهد روند سریع تردد به قشم بدون ساعت‌ها توقف در صف‌های طویل خودرویی خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند بدون توقف فعالیت پیمانکاران حوزه راه در شرایط سخت آب و هوایی تابستان قشم قدردانی کرد و گفت: قشم یک جزیره جهانی است و داشتن زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به حجم بالای سفرها به این منطقه آزاد، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به تمام تعهدات خود نسبت به مشارکت در اجرای پروژه‌های مشترک با سازمان منطقه آزاد قشم متعهد و پایبند خواهد بود. 

شایان ذکر است؛ داریوش امانی و هیات همراه به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از علما و مسئولان سازمان منطقه آزاد از محل اجرای پل خلیج فارس بازدید کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۰۱:۵۳

خواهشاً اگر میخواهید پلی بسازید که بعد از پنجاه سال باز هم کارآمد و به روز باشد توانایی تردود قطار و کامیون و خودرو در چندین باند داشته باشد وتحما فشار وسذعت آب که نزدیک سی کیلومتر است بسازید اگر عمل ودانش و تجهیزات احداث تونل زیر دریایی را دارید از این کار دریغ نکنید که با محیط زیست هم سازگار است

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۱۰:۵۳

انچه.مشاهدات.میدانی.است.دولت.شهید.رئسی درحوزه.راه.شهرسازی.خوب.موفق.عمل.کرده.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۲ ۱۵:۴۶

امیدوارم بااحداث این پل شاهد رونق کسب وکار وامرگردشگری وبازگشایی شاهراه اقتصای جدیدبرای ورودبه بازارهای جهانی باشیم🙏