• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042114819
  • خبرنگار : 50260

رییس ستاد برگزاری مراسم خیمه کوبی نوش آباد:

۳۰ رسانه، آیین‌های محرم نوش‌آباد را مستندسازی می‌کنند

۳۰ رسانه، آیین‌های محرم نوش‌آباد را مستندسازی می‌کنند

ایسنا/اصفهان رئیس ستاد برگزاری مراسم خیمه‌کوبی و خیمه‌برداری نوش‌آباد گفت: تور مستندسازی آیین‌های سنتی و مذهبی نوش آباد از هشتم تا یازدهم محرم با حضور ۳۰ عکاس و خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

سید اکبر میرهاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشخصات خبرنگاران با ورود به نوش آباد، در ستاد برگزاری مراسم ثبت شده و با پوشش‌های مشخص اقدام به فعالیت خواهند کردند.

وی، با تجلیل از تلاش اصحاب رسانه افزود: پیشینه آیین‌های نوش آباد مشخص نیست و اطلاعات ما مربوط به یک قرن پیش است که تا به امروز مستندسازی شده و در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

 رئیس ستاد برگزاری مراسم خیمه کوبی و خیمه‌برداری نوش‌آباد، تاکید کرد: به منظور معرفی آیین سنتی و مذهبی محرم نوش آباد، کتاب، فیلم و بروشورهایی از این مراسم در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته است و هنرمندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۰۲۳۶۲۷۱ تماس بگیرند.

میرهاشمی تصریح کرد: اصحاب رسانه طی سال‌های گذشته، با نگاه هنرمندانه و کارشناسی خود ضمن کیفیت بخشی به این مراسم به نوعی آسیب شناسی این مراسم را نیز انجام می‌دهند که قدردان همه صاحب نظران هستیم.

وی تصریح کرد: آثار عکاسان توسط کارشناسان هنری، مورد ارزیابی قرار گرفته و آثار برتر در نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم خیمه‌کوبی و خیمه‌برداری نوش آباد، گفت: آیین سنتی و مذهبی خیمه کوبی در روز هشتم، سقاخوانی در صبح تاسوعا و عاشورا، پنجه بندی، جریده‌برداری صبح تاسوعا، کُتَل، طوغ برداری و خیمه‌برداری در عصر یازدهم محرم از جمله مراسم نوش‌آباد است که با قدمت بیش از یک قرن در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha