• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042114813
  • خبرنگار : 50617

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران:

مازندران استان شاخص در حوزه درمان تامین اجتماعی است

مازندران استان شاخص در حوزه درمان تامین اجتماعی است

ایسنا/مازندران مدیرکل درمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در این مدیریت در قالب حوزه‌های درمان مستقیم، معاونت خرید راهبردی، اسناد پزشکی و کمیسیون پزشکی و شوراها با ۲ هزار و ۵۸۳ پرسنل پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان است، گفت: مازندران یکی از استان‌های شاخص در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است.


دکتر سیدرضا کاظمی نیا ۲۱ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محمودآباد گفت: در حوزه درمان مستقیم با ۴۹۵ تخت بستری در بیمارستان‌های ولیعصر قائمشهر، بوعلی نکا، شفاء بابلسر، رازی چالوس و حکمت ساری به ارائه خدمات درمانی مشغول هستیم.
وی بیمارستان ولیعصر قائمشهر را یک بیمارستان فوق تخصصی برشمرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران به عنوان بزرگترین خریدار خدمت و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در سطح استان در حال حاضر بیش از ۶۱/۹ درصد از جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران را تحت پوشش خود قرار داده است.
کاظمی نیا با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران در قالب حوزه‌های درمان مستقیم، معاونت خرید راهبردی، اسناد پزشکی و کمیسیون پزشکی و شوراها با ۲۵۸۳ پرسنل پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان است، تصریح کرد: مازندران یکی از استان‌های شاخص در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران سالانه به طور متوسط پاسخگوی بیش از ۳۹ هزار مورد بستری و حدود ۵ میلیون مراجعه سرپایی در حوزه درمان مستقیم است.
وی ادامه داد: همچنین این مدیریت سالانه به بیش از ۲۹۰ هزار مورد بستری و بیش از ۱۴ میلیون مراجعه سرپایی در مراکز طرف قرارداد در حوزه معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی پاسخ می‌دهد.
این مسئول با تاکید بر اینکه اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ مازندران برابر با ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: این رقم نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
به گفته کاظمی نیا پروژه‌های عمرانی مازندران مشتمل بر ۳ پروژه توسعه و بازسازی بیمارستانی به مساحت ۱۴ هزار و ۷۲ متر مربع (۸۶۷۲ متر مربع توسعه و ۵۴۰۰ متر مربع بازسازی) با هدف افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان‌های کوچک مقیاس استان به استاندارد ۶۴ تخت وزارت بهداشت در ۳ شهر ساری، نکا و بابلسر اجرا شد.
وی بیان کرد: پروژه توسعه و بازسازی بیمارستان حکمت ساری شامل توسعه ۳۱۵۰ متر مربع درمانگاه تخصصی، بخش اداری و پشتیبانی،انبار دارویی و بایگانی مدارک پزشکی و بازسازی ۲۲۰۰ متر مربع ICU ،CCU ، اورژانس، آزمایشگاه، تصویر برداری، لاندری، موتورخانه و CSSD می باشد که دارای ۱۰۰ درصد پیشرفت بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: پروژه توسعه و بازسازی بیمارستان بوعلی نکا در بخش دیالیز، انبار دارویی، موتورخانه ، بخش اداری و پشتیبانی و CSSD و همچنین اضافه شدن ۱۷ تخت به ظرفیت بستری بیمارستان است. همچنین در بخش بازسازی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، لاندری و آشپزخانه می‌گردد که با ۱۰۰ درصد پیشرفت همراه بوده است.
وی افزود: پروژه توسعه و بازسازی بیمارستان شفای بابلسر به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در بخش توسعه شامل اورژانس، آشپزخانه و افزوده شدن ۱۷ تخت به ظرفیت بستری بیمارستان و بازسازی ۱۷۰۰ متر مربع مشتمل بر بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاه،مدارک پزشکی، لاندری و CSSD با ۱۰۰ پیشرفت انجام شده است.
دکتر سیدرضا کاظمی نیا تاکید کرد: پیگیری و تجهیز فازهای توسعه یافته ۳ بیمارستان حکمت ساری، بوعلی نکا و شفا بابلسر از طریق شرکت بازرگانی انجام و شروع فاز عملیاتی ساخت درمانگاه عمومی فریدونکنار به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.
او افزود: بازسازی و تجهیز طبقه همکف و زیرین ساختمان کمیسیون‌های پزشکی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران است.
این مسئول گفت: پروژه کلان نسخه الکترونیک توسط سازمان تامین اجتماعی با هدف ارتقاء سرعت و کیفیت ارائه خدمات بیمه‌ای به آحاد مردم و مراکز طرف قرارداد و در راستای حذف دفترچه‌های بیمه درمانی آغاز به کار کرد و در این پروژه نسخه تجویزی توسط پزشکان به صورت الکترونیکی بوده و بیماران نیز به جای ارائه نسخه کاغذی به داروخانه‌ها از طریق نسخه الکترونیکی داروی خود را دریافت خواهند کرد.
کاظمی نیا تصریح کرد: ساخت درمانگاه تخصصی و استاندارد سازی فضای اورژانس بیمارستان رازی چالوس که در مرحله جانمایی قرار دارد در حال پیگیری است.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ذکر کرد: اجرای پروژه ساخت درمانگاه میاندورود به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع که در مرحله اخذ مجوزهای قانونی است از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: تهیه زمین جهت تأسیس درمانگاه عمومی برای شهرستان‌های گلوگاه، سوادکوه شمالی، جویبار و عباس آباد در راستای اجرای مصوبه ساخت ۶۱ مرکز درمانگاهی و تهیه زمین جهت ساخت درمانگاه در شهرستان محمودآباد در راستای مصوبه هیئت مدیره سازمان را در دستور کار داریم.

مازندران استان شاخص در حوزه درمان تامین اجتماعی است

 

مازندران استان شاخص در حوزه درمان تامین اجتماعی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha