• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042114804
  • خبرنگار : 71588

معاریو: ۴۶هزار شرکت اسرائیلی از هفتم اکتبر تعطیل شده‌اند

معاریو: ۴۶هزار شرکت اسرائیلی از هفتم اکتبر تعطیل شده‌اند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون ۴۶ هزار شرکت اسرائیلی تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «معاریو» فاش کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر ۴۶ هزار شرکت صهیونیستی درپی پیامدهای جنگ و انزوای بین‌المللی اسرائیل به تعطیلی کشیده شده‌اند.

این روزنامه عبری همچنین نوشت انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعدادشرکت‌های اسرائیلی تعطیل‌ شده به ۶۰ هزار شرکت برسد.

روزنامه معاریو به نقل از «یوئیل امیر» مدیر اجرایی شرکت اطلاعاتی Coface Bdi نوشت این رقم بسیار بالایی است که بخش‌های زیادی از اقتصاد اسرائیل را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: بخش‌هایی که در نتیجه جنگ متحمل آسیب جدی شده‌اند صنعت ساختمان و  صنایعی است که به آن مرتبط است مانند سرامیک، آلومینیوم، مصالح ساختمانی و غیره. همچنین از جمله بخش‌هایی که طی جنگ به شدت آسیب دیده‌اند، می‌توان به بخش تجارت، گردشگری و کشاورزی اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: خسارت‌های اقتصادی اسرائیل از جنگ بسیار زیاد است و شرکت‌های اسرائیلی با چالش‌های بسیار سختی ازجمله کمبود نیروی کار، کاهش فروش، مالیات زیاد، هزینه‌های مالی بالا، مشکلات حمل و نقل و لجستیک، کمبود مواد اولیه، عدم دسترسی به زمین‌های کشاورزی در مناطق جنگی و ... روبه‌رو هستند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد دویست و هفتاد و نهمین روز خود شده و بیش از ۳۸ هزار شهید و بیش از ۸۸ هزار زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha