• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042114803
  • خبرنگار : 71588

الحوثی: تجاوزات اسرائیل به غزه آزمونی برای بشریت است

الحوثی: تجاوزات اسرائیل به غزه آزمونی برای بشریت است

رهبر انصارالله یمن برخورد با جنایات جنگی نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را آزمونی برای وجدان و ارزش‌های جامعه مشترک بشری دانست.

به گزارش ایسنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت: سکوت در برابر جنایت نسل‌کشی در غزه به معنای هدر دادن موجودیت، کرامت انسانی و حق حیات جوامع بشری است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، وی در ادامه افزود آنچه که دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد نقض همه چیز و نشأت‌گرفته از بینش نادرست، باطل و توهین‌آمیز به جوامع بشری است.  ظلم و ستم در فلسطین و جنایت دشمن در گسترش آگاهی در جوامعی که دکترین تجلیل از صهیونیسم برای قرن ها در آن ریشه دوانده بود، تأثیر داشت. فاجعه مردم فلسطین در ایجاد آگاهی و رفع تمام موانعی که صهیونیست‌ها در بین مردم به ویژه در آمریکا و اروپا ایجاد کرده بودند، تأثیر زیادی داشت. جنبش دانشجویی و تظاهراتی که در محکومیت آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، در شرایطی است که افرادی را از جوامع انسانی که هنوز وجدان انسانی دارند و به آن پایبند هستند، جدا می‌کند. اما مسأله خطرناک، بی‌تفاوتی کشورها نسبت به تحولات فلسطین است کسانی که با دشمن صهیونیست همکاری می‌کنند و نقش خرابکارانه‌ای را برای به بند کشیدن امت و ناامیدی آن دارند. جنایت نسل کشی در غزه قرار است وجدان انسان‌ها را زنده کند و احساس مسئولیت را در وجدان‌ها برانگیزد.

الحوثی همچنین تاکید کرد: در کرانه باختری، دشمن به حمله به شهرها و روستاها، ارتکاب قتل، آدم‌ربایی و تخریب منازل و زیرساخت‌ها ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت بیش از ۲ ماه است که دشمن به بستن گذرگاه رفح به مصر ادامه می‌دهد و از ورود هرگونه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی جلوگیری می‌کند. آوارگان با بمب‌های هوشمند بزرگ آمریکایی که در رویارویی با ارتش‌های بزرگ استفاده می‌شود، هدف قرار گرفته می‌شوند. 

الحوثی افزود: دشمن آوارگان فلسطینی را در مناطقی که ادعا می‌کند امن هستند، هدف قرار می‌دهد و گویی برای آنها تله گذشته است. از جنایات فجیع دشمن، اعدام سه فرد سالخورده از یک خانواده بود که یکی از آنها در زیر شکنجه به شهادت رسید و ۲ تن دیگر با له شدن در زیر تانک‌ها اعدام شدند.

الحوثی جبهه‌های پشتیبان در لبنان، یمن و عراق را داری اهمیت بسیار بالا دانست چرا که در این مرحله از درگیری با دشمن معادله جدیدی تحمیل شده است. هر چند این جبهه‌ها با فشارهای زیادی روبرو هستند تا دست از حمایت از مردم فلسطین بردارند. آمریکا و کشورهای غربی به شدت از این معادله، خشمگین هستند.

وی افزود مردم برخی از کشورهای عربی جرات اعلام موضع در حمایت از ملت فلسطین را ندارند. مظلومیت مردم فلسطین و استقامت و استواری آنها و نیز اقدامات شنیع و وحشیگری دشمن به برخی از کشورهای غربی رسید تا جایی که شماری از ساکنان این سرزمین‌ها به اسلام گرویدند. اسلام کسانی که تحت تأثیر ظلم و ستم ملت فلسطین قرار گرفته‌اند، تصویری از چگونگی یک جامعه اسلامی است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: در اسکله شناور آمریکا مقادیری غذا روی هم انباشته شده است و حال اینکه مردم فلسطین از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. آمریکایی‌ها موضوع تظاهرات و تحصن در حمایت از فلسطین را به جنایت جنگی تبدیل کردند که شرکت‌کنندگان در آن بازخواست، محاکمه و مجازات می‌شوند. آمریکا و حامیان دشمن صهیونیستی اقدام به شرط بندی روی خستگی و سکوت مردم می‌کنند اما به رغم آن تظاهرات حامیان فلسطین در اروپا و کشورهای غربی ادامه دارد.

الحوثی عنوان کرد: ما به مردم مراکش که از دستورات رژیم دست نشانده، خائن به امت، وفادار به اسرائیل پیروی نکردند، سلام و درود می‌فرستیم. مردم این کشور هنگامی که به‌طور گسترده در بسیاری از شهرها درراستای حمایت از ملت فلسطین به میدان آمدند وفاداری، تعلق، اصالت، انسانیت، ارزش‌ها و اخلاقیات خود را نشان دادند.  ما امید داریم که بسیاری از کشورهای عربی با جنبش‌های مردم مراکش همراهی کنند و از این درس بهره‌مند شوند. در بحرین نیز تظاهرات و فراخوانی برای تحصن به‌منظور حمایت قاطع و تمام‌قد از ملت فلسطین صورت می‌گیرد.  مسیر تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی مسیر بسیار مهمی است که همه مردم و در همه کشورها می‌توانند آن را انجام دهند. درود بر مردم عزیز بحرین که از موضع رژیم دست نشانده آل خلیفه مبرا هستند و این درس مهمی برای بقیه ملت‌هایی است که در موضوع تحریم سهل انگاری می‌کنند.

وی گفت: مجاهدان و اهالی غزه همچنان استوار و پایدار هستند و در تمامی جبهه‌ها به مقابله با دشمن می‌پردازند. گروه‌های جهاد و مقاومت با وجود گستردگی حمله و محاصره، از تجربیات دوره گذشته در توسعه عملکرد خود بهره‌مند می‌شوند. یکی از اقدامات شگفت‌انگیز هفته گذشته این بود که یکی از گردان القسام که قبلاً دشمن از انهدام آن خبر داده بود، ۱۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داد. این گردان با تسلط، مهارت و تاکتیک‌های کارآمد و مؤثر، خود را ترمیم کرد و فعالیت عملیاتی خود را احیا کرد.

الحوثی روند جذب نیرو در میان گروه‌های مقاومت فلسطین را مایه امیدواری دانست و تاکید کرد: «در کنار مظلومیت ملت فلسطین، جوانان این کشور، همچنان پرچم جهاد را بر زمین نمی‌گذارند. دشمن اسرائیلی اما برای جذب نیرو در ارتش خود به مشکل برخورد کرده است.

رهبر انصارالله با بیان اینکه محور مقاومت، از مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کند، عنوان کرد: حمایت ما همچنان ادامه دارد، ولی هیچ مداخله‌ای در جزئیات مذاکرات نداریم. تصمیم، با ملت و مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله با عملیات‌های خود، ده‌ها هزار صهیونیست را از شمال فلسطین اشغالی آواره کرده است، گفت: حزب‌الله تولیدات صنعتی اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی متوقف کرده است.

الحوثی درباره موشک فراصوت «حاطم» در یمن گفت: برخی این موشک را به سخره گرفتند، ولی الان اظهارات و اعترافات کارشناسان نظامی آمریکایی و انگلیسی درباره این موشک را دنبال می‌کنند. این موشک، مایه وحشت ناو هواپیمابر آمریکا شد.

او در گزارشی از عملیات‌های حمایتی یمن از غزه هم گفت: در هفته جاری، با ۱۰ موشک بالستیک عملیات انجام دادیم. تاکنون، ۱۵۵ کشتی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی توسط یمن هدف قرار گرفته‌اند. حرکت کشتی‌های آمریکا و انگلیس در ماه اخیر کم شده، ولی حرکت کشتی‌های اسرائیلی تقریبا متوقف شده است.

یکی از مهمترین عملیات‌های جبهه یمن در این هفته، هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی در شمال شرق جزیره سقطری بود. آمریکایی‌ها می‌گویند: «ناو هواپیمابر آماده جنگیدن با قدرت‌های بزرگ بود، اما در حال نبرد با یک گروه چریکی زمینی است که هیچ قدرت دریایی ندارد.» برخی آمریکایی‌ها فرار ناو هواپیمابر "آیزنهاور" را به "فرار فیل از دست موش" تشبیه کردند. ما می‌گوییم فیل شما از یک موش فرار نکرد، بلکه از یک شیر غران گریخت. ارتش یمن، یک شیر غران است که با شما مقابله خواهد کرد. دشمن اسرائیلی با حیرت و ترس صحبت می‌کند زیرا ارتش یمن دارای توانایی‌های نظامی عظیم و کشنده‌ای است که فراتر از همه فن آوری‌های دشمنان است. موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در مطالعه خود تأیید می‌کند که یمن دارای سلاح‌هایی است که این کشور را قادر به انجام حملات مرگبار می‌کند. آمریکایی ها در این هفته ۸ حمله در حدیده و حجه انجام دادند و مجموع بمباران‌ها به ۵۷۰ حمله و بمباران دریایی رسید. تعداد شهدای تجاوز آمریکایی-انگلیسی در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» به ۵۷ شهید و ۸۷ مجروح رسید. 

وی افزود: آمریکا پس از اینکه متوجه شد عملیات هایش بیهوده است، سعی کرد عربستان سعودی را در آغاز یک تجاوز و تشدید بی سابقه در عرصه اقتصادی دخالت دهد. هشدار ما به سعودی ها در آغاز سال جدید هجری یک هشدار جدی به تمام معناست. تشدید تنش سعودی‌ها و پیامدهایی که به دنبال داشته باشد، هرگز بر موضع قاطع ما در حمایت از مردم فلسطین تأثیر نخواهد گذاشت. عربستان سعودی در جهت آمریکا برای توقف عملیات پشتیبانی کار می کند و این یک حماقت وحشتناک به تمام معناست. اظهارات و مواضع عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همان منطق اسرائیلی، آمریکایی و بریتانیایی است. آزار و اذیت سعودی ها علیه بانک ها، بانک های خصوصی و شرکت ها گام های ناعادلانه و تهاجمی است که قابل قبول یا چشم پوشی نیست.

عبدالملک الحوثی خطاب به عربستان سعودی گفت: اقدامات تهاجمی شما در چارچوب دستورات آمریکا برای خدمت به «اسرائیل» و تلاش برای وادار کردن ما به عقب نشینی از حمایت از غزه، مطلقاً غیرممکن است. ممنوعیت پروازهای عربستان سعودی از فرودگاه صنعا را هرگز نمی‌توان پذیرفت و انگلیسی ها و آمریکایی ها در مورد بندر اقدامات تحریک‌آمیز می‌کنند.

الحوثی گفت: ما به برادران مجاهد خود در نوار غزه، مردم فلسطین و همه آزادگان ملت و جهان اطمینان می‌دهیم که سعودی‌ها هر کاری که انجام دهند هرگز موفق نخواهند شد. هیچ پیامد یا گامی ما را از اولویت حمایت از مردم فلسطین منحرف نمی‌کند. آمریکایی ها از ما می‌خواهند که حمایت از غزه را متوقف کنیم و فضا را برای عبور کشتی های اسرائیلی از دریای سرخ باز کنیم.. . 

او خطاب به مردم یمن گفت: دشمنان از شما می خواهند که در حمایت از غزه از موضع خود عقب نشینی کنید، مردم فلسطین را ناامید کنید و عملیات پشتیبانی را متوقف کنید. عربستان سعودی از شما می خواهد که فاجعه مردم فلسطین را تماشا کنید و مانند آنها برقصید و ناله مردم فلسطین را نادیده بگیرید. عربستان دستورات آمریکا را برای انجام اقدامات تهاجمی به عنوان مجازات علیه شما دریافت کرده است، آیا می‌پذیرید؟ صدای عربستان سعودی را بشنوید و فردا صدای آزادی، صدای غرور، صدای شجاعت، صدای ایمان را در میدان الصابین و همه استان‌ها . علیرغم مخالفت هر عاملی، ما بر موضع خود ثابت قدم هستیم و با موشک‌های بالستیک و پهپادها و قایق «فلود» به عملیات خود ادامه می‌دهیم و تا زمانی که تجاوزات اسرائیل ادامه دارد، عملیات  ما ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha