• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042114750
  • خبرنگار : 50492

در همایش «افق ثبت برند» مطرح شد؛

صدور اولین پروانه تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی

صدور اولین پروانه تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان گفت: تنها اتاق بازرگانی ایران که کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه دارد، خراسان رضوی است؛ برند و تولید بدون کارخانه در این استان آغاز شده و اولین پروانه تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی صادر شده است.

محمدحسین روشنک امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در همایش «افق ثبت برند» که در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کسب‌وکار انواع مختلفی دارد و نوعی از کسب‌وکارها باهویت است که به آن برند می‌گوییم. تولید بدون کارخانه به نوعی همان برند و شاخصه برند است؛ یعنی کسی که می‌خواهد تولید بدون کارخانه داشته باشد، باید برند داشته باشد و اولین پیش‌زمینه آن برند است.

وی بیان کرد: زمانی که موضوع برند و تولید بدون کارخانه را در استان مطرح کردم، بسیاری به بنده خندیدند؛ اما پشت این اسم یک کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی جدید است. برای ساختارمند شدن و قانونمند کردن برند و تولید بدون کارخانه باید به مرجع آن، یعنی اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری مراجعه کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به لزوم ثبت برند برای محافظت از  کسب‌وکار و برند خود تصریح کرد: پایگاه اصلی و اولیه برند و تولید بدون کارخانه در ایران، اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی است و تنها اتاق بازرگانی ایران که کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه دارد، خراسان رضوی است. برند و تولید بدون کارخانه در این استان آغاز شده و اولین پروانه تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی صادر شده است.

روشنک ضمن تشکر از اتاق بازرگانی استان برای تلاش در این حوزه یادآور شد: این اتاق، یک اتاق مردمی با دری باز بر روی مردم و فعالان اقتصادی است.

در ادامه عبدالله یزدان‌بخش خاطرنشان کرد: در برندینگ ابعاد گوناگونی از جمله ثبت و مسائل قانونی وجود دارد. زمانی که یک نام و برند ثبت و سنددار شود، قابلیت ارائه و پیگیری می‌یابد. یکی از مشکلات در خراسان رضوی این است که برند هر شرکت در خود استان ثبت نهایی نشده و مراحل آن در تهران و پس از مدت بیشتری نهایی می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی برند برای من معنی اعتماد، خانواده و اصالت می‌دهد. پیش از تجاری شدن یک شرکت، آن شرکت باید برند شود. یک برند که می‌خواهد به نام باشد، باید یک پایه و ریشه داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد بیان کرد: امروز کشور ما ایران یک برند است و باید برند بماند. منابع ایران از جمله نخبگان ما در دنیا مطرح هستند و ما باید این منابع را حفظ کنیم؛ برنامه‌ریزی در مسیر مسائل اقتصادی و اجتماعی این منابع باعث حفظ آن‌ها می‌شود.

یزدان‌بخش تصریح کرد: برای برند شدن باید مایه گذاشت و معمولاً نمی‌توان بدون تاریخچه برند شد. کار کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی استان بسیار موثر و با ارزش است. ما در راستای اقتصاد جهانی حرکت می‌کنیم، اما تحریم‌ها باعث شده تا سرعت ما به شدت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha