• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042114672
  • خبرنگار : 50617

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد

طلبکاری ۲۳۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی مازندران از کارفرمای حقوقی و حقیقی

طلبکاری ۲۳۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی مازندران از کارفرمای حقوقی و حقیقی

ایسنا/مازندران مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه تامین اجتماعی مازندران ۲۳۰۰ میلیارد تومان از کارفرمای حقوقی و حقیقی طلبکار است،گفت: بزرگترین بدهکاری سازمان تامین اجتماعی مازندران را نساجی مازندران با ۱۰۰ میلیارد تومان و شهرداری ساری با ۶۰۰ میلیارد تومان دارد.

حسن فلاح امروز ۲۱ تیرماه در گفت‎وگو با خبرنگاران در محمودآباد اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از منابع سازمان تامین اجتماعی از محل وصول حق بیمه تأمین می شود، افزود: دولت ۳ درصد و کارفرما به عنوان کارآفرین ۲۰ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کند و ۷ درصد دیگر از محل بیمه شدگان کسر می‌شود.

فلاح با عنوان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب جمعیت بیمه شدگان در کل کشور ۲۰ درصد بود اما امروز ۱۹ صندوق بیمه‌ای داریم، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۲ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها هستند و ۵۳ درصد از ۷۲ درصد، سهم تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اظهار اینکه ۴۸ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: از جمعیت ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در مازندران ، ۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری به مراتب بیشتر است.

این مسئول با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی با بدنه اصلی جمعیت کشور سروکار دارد، ذکر کرد: قطعا همه کارکردهای تأمین اجتماعی بر روی همه مولفه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... تاثیرگذار است.

فلاح با بیان اینکه اگر شرایط اقتصاد جامعه رونق داشته باشد، کار کارفرما هم توسعه می‌یابد و این کار در منابع درآمدی تامین اجتماعی خود را نشان می‌دهد، گفت: راه حل مشکل کشور در کاهش نرخ بیکاری، تثبیت نرخ ارز و اقتصاد در تولید است.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به عنوان نیروی محرکه رشد اقتصادی، نقش بسزایی در پویایی اقتصاد کشور دارد، ادامه داد: ۱۷ تعهد بلند مدت و کوتاه مدت داریم که برای مستمری بگیران ارائه می‌شود و سازمان تامین اجتماعی به حکم قانون دولتی نیست و یک صندوق خصوصی و حق الناس است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی با توجه به طیف وسیع آمار، چالش‌های مختلفی را داریم که به لطف خداوند این چالش‌ها در دولت سیزدهم در سه موضوع تحول، عدالت و اعتماد در راستای قوانین ادامه دارد، اظهار کرد: در استان مازندران ۶۲ درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه هستند و ۷۰۳ هزار نفر بیمه شده اصلی داریم که ۴۱۹ هزار و ۸۷۹ نفر آن اجباری هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲۸۳ هزار و ۲۵۷ نفر تحت پوشش بیمه سایر گروه‌ها شامل مشاغل آزاد، اختیاری، راننده و غیره هستند.

طلبکاری ۲۳۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی مازندران از کارفرمای حقوقی و حقیقی

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اذعان به اینکه ۱۴۰ هزار و ۶۱۸ نفر بازنشسته در مازندران داریم، بیان کرد: ۸ هزار و ۵۴۶ از کار افتاده و ۵۲ هزار و ۷۰ بازمانده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران هستند.

این مسئول اظهار کرد: تعداد کل مستمری بگیران در مازندران ۳۹۲ هزار و ۴۱۲ نفر هستند که این آمار رتبه نهم را در کشور دارد.

وی گفت: استان مازندران از نظر تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه فعال در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ دارای ۱۷۳ هزار و ۶۳۹ کارگاه است.

فلاح با اعلام اینکه ۹۸ هزار واحد کارفرمایی فعال و ۷۵۰ هزار و ۷۷ واحد کارفرمایی نیمه فعال داریم، تصریح کرد: بیمه شدگان اصلی و تبعی تا پایان اسفند ماه سال گذشته، ۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۸۸۰ نفر بودند.

وی افزود: ضریب نفوذ مازندران نسبت به میانگین کشوری ۹ درصد بیشتر است و ۱۰۳۰ کارفرما با ظرفیت بالای ۵۰ نفر داریم.

این مسئول با بیان اینکه تامین اجتماعی مازندران ۲۳۰۰ میلیارد تومان از کارفرمای حقوقی و حقیقی طلبکار است، خاطرنشان کرد: بزرگترین بدهکاری سازمان تامین اجتماعی مازندران را نساجی مازندران با ۱۰۰ میلیارد تومان و شهرداری ساری با ۶۰۰ میلیارد تومان دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اظهار کرد: تعداد وضعیت وصول مطالبات معوق استان تا اسفند ماه سال گذشته، ۱۵۶۴میلیارد تومان بوده که عملکرد یکساله آن به ۱۶۵۲ میلیارد تومان رسید و میزان تحقق برنامه ابلاغی ۵.۶۱ درصد بوده است.

فلاح تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان وضعیت ابلاغی وصولی درآمد حق بیمه استان تا اسفند ماه ۱۴۰۲ را داشتیم که عملکرد یکساله آن به ۱۶ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان رسید و میزان تحقق برنامه ابلاغی ۴.۸ درصد بوده است.

این مسئول ادامه داد : تعداد ۵۵ هزار نفر بیمه شده اصلی در مازندران افزایش یافت که ۳۰ هزار نفر آن اجباری و ۲۵ هزار نفر توافقی بودند.

فلاح ذکر کرد: ۱۸۰ هزار و ۷۵۵ فعالیت در حوزه سی آر ام، ۱۴۷ هزار و ۸۷۲ مراجعات حضوری، ۶۳۸ ملاقات مدیرکل و ۳۲ هزار و ۲۴۵ مورد سایر موارد از عملکرد اداره ارتباطات و نظارت مردمی استان مازندران در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha