ابراهیم دوستزاده در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه بخش خودرو در اتومبیلیتی۲۰۲۴، از نمایشگاه قطعات خودرو جدا شده و در زمان دیگری برگزار میشود، حضور شرکتها در این رویداد بسیار تخصصیتر از قبل خواهد بود؛ البته امکان حضور قطعهسازان و زیرمجموعههای زنجیره تامین خودروسازان در رویداد اتومبیلیتی ۲۰۲۴ وجود دارد.
مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، خاطرنشان کرد: این متراژ هم اکنون در آستانه پُر شدن است و طی چند روز آینده با بسته شدن لیست شرکتهای ایرانی، اقدامات اجرایی برای برگزاری هر چه بهتر پاویون ایران در نمایشگاه امسال آغاز خواهد شد.
این عضو هیات مدیره انجمن مذکور اعلام کرد: با توجه به اینکه فهرستی متشکل از حدود ۲۲۰ قطعه مورد نیاز روسها را از چند ماه قبل دریافت کردهایم، امسال هدفمندتر وارد بازار این همسایه بزرگ شمالی خواهیم شد و متناسب با همین نیاز نیز شرکت کنندگان و قطعهسازان اعلام حضور کردهاند.
وی ضمن اشاره به استقبال چشمگیر سایر کشورها از اتومبیلیتی۲۰۲۴، از شرکتهای ایرانی که قصد حضور در این رویداد دارند، خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ثبتنام اقدام کرده و حضور خود را قطعی کنند.
بیشتر بخوانید: دست نیاز خودروسازان روسی برای قطعات ایرانی
مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور، ضمن تاکید بر جمعآوری و بررسی اقلام مورد درخواست و مورد نیاز روسها، گفت: این اقلام بطور عمده به دو دسته تقسیم میشوند؛ نخست قطعات هایتکی است که در تولیدات الکترونیک، لاستیک، بدنه، سیستم ترمز و حتی قطعات ریخته گری وجود دارد و مورد تقاضا قرار گرفته و دوم، قطعاتی هستند که امکان تولید آنها در روسیه وجود دارد، اما متناسب با ظرفیت تولیدات در این کشور نیست.
وی تشریح کرد: در گروه دوم، روسها ترجیح دادهاند تا با کمک یک یا چند سازنده به تامین نیازهای خود و رفع خلاهای کمّی موجود بپردازند که شاید سرمایهگذاری بیشتر در آن عرصهها، برایشان توجیهپذیر نباشد.
توصیه به شرکتها: صادرات را جدی بگیرید
دوستزاده در ادامه از شرکتها خواست تا نگاه تازهای به صادرات به همسایگان بهویژه روسیه داشته باشند و تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که مشکل تخصیص ارز و ثبت سفارش به یکی از معضلات جدی صنعت خودرو و قطعهسازی تبدیل شده و براین اساس شرکتهایی که میخواهند در بازار داخل توفیق داشته باشند، بایستی حتما به بازارهای صادراتی و ارزآوری به منظور تامین نیازهای خود چشم داشته و آن را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: امروز برخلاف گذشته، صادرات به یک الزام برای شرکتها و تولیدکنندگان تبدیل شده است؛ البته باید نگاه علمی و تخصصی به آن داشته باشند، چرا که متفاوت از بازاریابی در داخل است و الفبای متفاوتی دارد.
مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعهسازان خودروی کشور خاطرنشان کرد: بازار روسیه امسال فرصت خوبی برای صادرکنندگان خواهد بود؛ چراکه به صورت نیازمحور در آن حضور خواهیم یافت. پیش از این اعتماد لازم با دو حضور پیاپی صنعتگران ایرانی در این کشور اتفاق افتاده است، لذا از مرحله شناخت عبور کرده و حوزههای مشترک به صورت فیلتر شده در اختیار ما است.
۲۴تیرماه؛ آخرین مهلت ثبتنام برای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه
وی ضمن اشاره به برخی دستاوردهای به دست آمده در دو دوره پیشین حضور شرکتهای ایرانی در رویداد اتومبیلیتی مسکو، گفت: در ادوار گذشته در عرصههای باتری، استارت، صندلی و رادیاتور خودرو، صادرات خوبی به روسیه داشتیم؛ فلذا امسال امیدوارانه تر از سال گذشته به این نمایشگاه قدم خواهیم گذاشت. تاکنون و با گذشت دو هفته از ثبتنامها، حدود ۱۷ شرکت بیش از ۴۰۰ متر مربع از فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده برای ایران را، رزرو کردهاند؛ با توجه به استقبال صورت گرفته، فرصت ثبتنام برای حضور در این نمایشگاه را تا ۲۴ تیرماه تمدید کردیم و این آخرین فرصت برای حضور شرکتهای ایرانی در اتومبیلیتی ۲۰۲۴ خواهد بود؛ شرکتها میتوانند اطلاعات بیشتر را از مسیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور به عنوان مجری برگزاری صنعت قطعهسازی ایران در این نمایشگاه، دنبال کنند.
انتهای پیام
نظرات