• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403042114543
  • خبرنگار : 50416

اجرای طرح شهید عجمیان در ۸ منطقه کم برخوردار همدان

اجرای طرح شهید عجمیان در ۸ منطقه کم برخوردار همدان

ایسنا/همدان مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به آغاز اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس این استان اشاره کرد و افزود: هشت منطقه کم برخوردار شامل قهاوند، فامنین، ناحیه دو، جوکار، گل تپه، کبودرآهنگ، سرد رود و قلقل رود برای اجرای این طرح در تابستان به صورت پایلوت در نظر گرفته شده است.

رسول شیدایی در گفت و گو با ایسنا، هدف از اجرای طرح شهید عجمیان را بهسازی تجهیزات معیوب و غیر قابل استفاده در مدارس و بازگشت به چرخه فعالیت های مدرسه و شاداب سازی فضای مدارس برای انتقال روحیه شادی و نشاط به دانش آموزان و معلمان برشمرد.

شیدایی ادامه داد: رشد و ارتقا سطح معرفت، بصیرت و تفکرات تربیتی دانش آموزان در بستر فعالیت‌های جهادی عام المنفعه و توسعه و تعمیق تفکر جهادی و ترویج روحیه تعامل و همکاری برای حل و فصل مسائل مدارس توسط خود دانش آموزان و تقویت روحیه دغدغه مندی در آنها از دیگر اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح یک رویکرد تربیتی است و صرفا عمرانی نیست، گفت: گرچه ثمرات این خودسازی معنوی و تربیتی منتج به بهسازی و شاداب سازی مدارس می‌شود اما هدف اصلی به میدان آوردن معلمان و دانش آموزان برای ایجاد یک جریان تربیتی اثربخش است.

شیدایی تعمیرات میز و نیمکت و درب و تخته کلاس ها، رنگ آمیزی دیوارها و محوطه مدرسه، ترسیم دیوارنگاره ها با شعار های تربیتی، زیباسازی و شاداب سازی نمازخانه های مدارس به عنوان یکی از موقعیت‌های مهم تربیتی در مدرسه، ایجاد حیاطی پویا و با نشاط برای زنگ های تفریح و زنگ ورزش، مرمت جزیی عایق سقف ها و تعمیر و بهسازی سرویس های بهداشتی را از جمله فعالیت های این طرح برشمرد.

شیدایی تاکید کرد: انتظار می رود ادارات و دستگاه های اجرایی در تمامی مدارس مجری طرح شهید عجمیان میدان را به مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا بسپارند و ظرفیت‌های محلی و منطقه ای را پای کار بیاورند و یک رویکرد کاملا مردمی را برای تقویت این طرح دنبال کنند.

وی به استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی شامل بسیج و جامعه اسلامی دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، والدین دانش آموزان، معلمان و هنرآموزان و کارآموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: سازمان ها و نهادهای پشتیبان در تهیه لوازم و اقلام از جمله رنگ و رویه های میز و نیمکت و مصالح مورد نیاز تعمیرات سرویس بهداشتی و حیاط مدرسه مشارکت می کنند و در تمامی مراحل یک استاد کار ماهر برای حفظ کیفیت کار، بر عوامل اجرایی نظارت می کنند.

شیدایی با بیان اینکه این طرح در دو بازه زمانی تابستان و نوروز برگزار می شود، افزود: یکی از عوامل موثر در تلطیف روحیه دانش آموزان و معلمان برای فراگیری موثر آموزه های تعلیم و تربیت، محیط و فضای آموزشی مدارس است و آراستگی، زیبایی و نظم و انضباط در مراکز آموزشی منجر به سرزندگی و شادابی دانش آموزان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: قرارگاه جهادی اداره کل آموزش و پرورش استان با محوریت مردم و گروه های جهادی، نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار را در دستور کار قرار داده و با یک برنامه ریزی منسجم و با بسیج تمامی ظرفیت‌ها و تمرکز بر شاداب سازی مناطق محروم نسبت به شاداب سازی کلاس های درس و مدرسه اقدام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha