• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403042114465
  • خبرنگار : 50653

با هدف پیشگیری از وقوع حریق؛

آتش‌نشانی با هیئت‌های عزاداری همکاری می‌کند

آتش‌نشانی با هیئت‌های عزاداری همکاری می‌کند

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اصفهان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با هیئت‌های مذهبی گفت: در محل‌ تجمعات عزاداری معبر خروج اضطراری به سمت بیرون باید باز باشد. هم چنین ضرورت دارد که برای افراد سالخورده، کودکان و زنان مکانی در نزدیک‌ترین نقطه به خروجی‌های اضطراری پیش‌بینی شود.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی قبل از ماه محرم حدود ۱۲۰۰ نفر از مسئولان و متوالیان هیئت‌ها را تحت آموزش‌های ایمنی مختص به این ایام قرار داد. در بخش نخست این آموزش‌ها دربارۀ برپایی و راه‌اندازی موکب‌های عزاداری، رعایت حداکثری پذیرایی، پخت‌وپز برای عزاداران حسینی بحث شد. در بخش دوم نیز استفادۀ عملی و عملیاتی از خاموش‌کننده‌های دستی که در مواقع خطر به کار بیایند، آموزش داده شد.

او با نظر به گردهمایی‌ها و نشست‌وبرخاست‌های گسترده در روزهای محرم ادامه داد: در حال حاضر، به مناسبت عزاداری ایام محرم، بنا به در خواست‌ هیئت‌ها، به‌خصوص آن‌هایی که پرجمعیت‌ترند، به‌صورت ویژه خودروهای اطفای سنگین و نیمه‌سنگین و نیز آتش‌نشانان به مکان استقرار آن‌ها اعزام می‌کنیم که از ابتدای جلسه حضور خواهند داشت. این خودروهای آتش‌نشانی تا پایان مراسم محل‌ را ترک نخواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اصفهان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در این روزها بسیار مهم است، افزود: در محل‌ تجمعات عزاداری معبر خروج اضطراری به سمت بیرون باید باز باشد. هم چنین ضرورت دارد که برای افراد سالخورده، کودکان و زنان مکانی در نزدیک‌ترین نقطه به خروجی‌های اضطراری پیش‌بینی شود. هنگامی که در مراسم عزاداری به قطع روشنایی‌ نیاز است، ضروری است که سر در معابر خروج از تکیه و راه‌های منتهی به آن روشن باشد، به‌نحوی که معابر خروجی کاملاً دیده شوند.

شریعتی با اشاره به سیستم‌های روشنایی توضیح داد: رعایت فاصلۀ مناسب در بین سیم‌های اتصال روشنایی و تجهیزات الکترونیکی از مواد و مصالح قابل‌اشتعال بسیار مهم است. هریک از دستگاه‌ها و ادوات برقی علاوه بر داشتن فیوز مستقل، باید مجهز به یک پریز مختص و استاندارد باشد. از به‌کارگرفتن پریزهای تقویت‌شده و غیراستاندارد که موجب آتش‌سوزی می‌شوند، باید خودداری کرد.

این مقام شهرداری اصفهان استفاده از لامپ‌های برق با ولتاژ بالا و بدون حباب را در داخل خیمه‌ یا چادرهای عزاداری ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی با هدف آموزش هیئت‌های عزاداری آمادگی کاملی دارد. هم چنین این سازمان می‌تواند کپسول‌های خاموش‌کننده را به‌صورت امانت در اختیار آنان قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha