• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403042014428
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

پیگیر دریافت مجوز دو رشته در دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران هستیم

پیگیر دریافت مجوز دو رشته در دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران هستیم

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران از پیگیری روند اجرای فرآیند این دانشکده خبر داد و گفت: پیگیر دریافت مجوز دو رشته در دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران هستیم.

دکتر فرهاد غلامی ۲۰ تیر در پی سفر یک روزه شهرستانی خود به غرب استان، اظهار کرد: برای اینکه ساختار دانشکده را شکل دهیم در بدو کار تشکیلات اولیه آن را پس از طی فرآیندهای کارشناسی مصوب کردیم و پس از عبور از این مرحله تشکیلات مصوب به وزارت بهداشت ارسال شد و مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: اکنون فرآیند اجرای تشکیلات دانشکده در سازمان امور استخدامی کشور قرار دارد که پس از تایید، دانشکده شخصیت قانونی خود را پیدا می‌کند و بر اساس چارچوب مصوب می‌توانیم نیروهای مورد نیاز و مرتبط را جذب کنیم و این مسئله بسیار مهم است.

دکتر غلامی ادامه داد: نکته مهم بعدی آن است که محل دانشکده غرب استان در کدام نقطه مستقر شود که هنوز توافق نهایی انجام نشد.

وی تصریح کرد: نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه این است که باید یک نگاه منطقه‌ای وجود داشته باشد، چرا که برخی ساختارها را در رامسر داریم و برخی را در تنکابن فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طراحی اولیه ما آن است که ساختار سازمان مرکزی دانشکده در تنکابن مستقر شود، اعلام کرد: نظر استاندار هم آن است که هر چه نگاه دانشگاه و سیاست وزارت بهداشت است همان انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  تصریح کرد: باید در جهت تسریع در راه‌اندازی این دانشکده به یک نظر مشترک برسیم و بتوانیم از همه ظرفیت‌های شهرستانی هم در رامسر هم در تنکابن و بعدها در عباس آباد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امکان گسترش این دانشکده در سطح شهرستان‌های دیگر نیز وجود دارد، گفت: یک فرصتی برای منطقه در حال فراهم شدن است که باعث رشد آموزشی منطقه خواهد شد و در کنار این رشد مابقی موارد نیز نظیر استقرار امکانات وتجهیزات، توسعه اقتصادی و سایر مسائل مرتبط، شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: فعالیت فعلی دانشکده به صورت موافقت اصولی است و از هم اکنون بدنبال اخذ مجوز دو رشته هستیم که پس از آماده سازی فضای فیزیکی و تایید تشکیلات سازمانی، پروانه بهره‌برداری توسط وزارت بهداشت، صادر می‌شود و سپس کار اصلی را شروع کنیم.

دکتر غلامی اذعان کرد: دو رشته را برای تربیت دانشجو در دانشکده معرفی کردیم که پس از صدور مجوز این دو رشته همزمان جذب دانشجو و جذب اساتید را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha