• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403042014413
  • خبرنگار : 50604

رکورد جوجه‌ریزی در گلستان از مرز ۱۸ میلیون قطعه گذشت

رکورد جوجه‌ریزی در گلستان از مرز ۱۸ میلیون قطعه گذشت

ایسنا/گلستان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با انجام ۱۸میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خرداد ماه توسط واحدهای تولید مرغ استان رکورد جدیدی در این بخش برای گلستان ثبت شد.

حسین پهلوانان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان امروز چهارشنبه، ۳۰ تیرماه در میزگرد بررسی مشکلات کشتارگاه‌های استان گلستان با بیان اینکه تولید مرغ استان در سطح کشور تاثیرگذار است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های سازمان جهاد و وزارتخانه حمایت از تولید داخلی است و هدف این است که صنعت پویا بماند و منافع یک سمت زنجیره به طرف دیگر کشیده نشود به همین دلیل از تمامی ارکان زنجیره تولید گوشت مرغ حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در استان وجود دارد که بر اساس آن ماه گذشته بیش از ۱۸ میلیون جوجه ریزی رخ داد که رکوردی برای استان در سطح کشور بود، ادامه داد: باید از این تولیدات به نحو احسن استفاده کنیم و به گونه‌ای نشود که افزایش تولید باعث کاهش قیمت شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: مرغداران و کشتارگاه‌ها لازم و ملزوم هم هستند، این دو حلقه باید در کنار هم باشند و انسجام داشته باشند.

پهلوانان با اشاره به اینکه سال گذشته با محدودیت‌هایی در بحث نهاده‌ها مواجه بودیم، اضافه کرد: با تصمیمات که در داخل گرفته شد در تامین نهاده‌ها کار به خوبی انجام شد و امروز نهاده‌ها به وفور وجود دارد حتی اعلام شده تا ۶ ماه آینده هیچ محدودیتی در تامین آن نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی هستیم که به ما تکلیف شده است اما زمانی که در کنار هم قرار می‌گیریم باید تشکل‌های خودمان را ساماندهی کنیم و مطالبه‌گری داشته باشیم تا مجموعه‌ای قوی در استان داشته باشیم که بتواند مطالبه‌گری داشته باشد.

پهلوانان صادرات پایدار را کلید حل مشکلات کشور دانست و گفت: از سهمیه صادراتی استان نیز باید به نحو احسن استفاده شود، سیاست دولت الان این است که ثبات در صنعت را از طریق صادرات ایجاد کند که این صادرات باید برنامه محور باشد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه باید صنعت طیور کشور را هوشمندسازی کنیم، گفت: هر کجا به این سمت رفتیم شفافیت ایجاد شده است که می‌تواند به حل خیلی از این مشکلات کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha