محمدرضا کدخدازاده چهارشنبه، ۲۰تیرماه در بازدید امروز خود از پروژه کنار گذر اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در منطقه اسدآباد یکی از پروژههای مهم کشوری که در راههای ترانزیتی وجود دارد کمربندی اسدآباد بوده که در حال حاضر بخش مهمی از این کمربندی از حدود یک یا دو سال پیش کار آن به پایان رسیده و آماده شده است.
وی ادامه داد: اما چون باید بحثهای ایمنی آن از جمله تقاطع ابتدایی و انتهایی پروژه تعیین تکلیف میشد مقداری کار با توجه به محدودیتهای اعتباری با تاخیر مواجه شد.
کدخدازاده با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً تقاطع ابتدایی این پروژه از سمت کرمانشاه مراحل آخر خود را میگذراند، افزود: این پروژه امکان این را دارد که به صورت کامل در مرداد ماه یا قبل از اربعین بتواند بازگشایی و چهار خطه آن انجام شود اما در خصوص موارد دیگر چون پلهایی که باید برای کشاورزان تعبیه بشود با توجه به محدودیت زمینها و محدودیتهای خط زمین و محدودیت های خط پروژه امروز برای بررسی این موارد به شهرستان اسدآباد سفر داشتیم.
وی خاطرنشان کرد:در این بازدید قرار شد این موارد بررسی شود که اگر بتوانیم در اولین فرصت این محور را که هزینه بسیار برای آن انجام شده زیر عبور ببریم و در عین اینکه کار انجام می شود با استفاده از باند به باند که مد نظر روستاییان است را انجام دهیم و یا اینکه فعلا دست نگه داریم و موارد را کامل یعنی زیرگذر و موارد مربوط به روستاها و مربوط به خروج و ورود احشام و ورود و خروج تراکتورها را به توافق برسیم که بعدا انجام دهیم، هر دو این موارد در دست بررسی است و سعی می کنیم هر چه سریعتر مردم از این پروژه منتفع شوند.
کدخدازاده خاطر نشان کرد:چون طراحی این زیرگذرها با هماهنگی راهداری و هماهنگی پلیس راه است ممکن است از نظر آیین نامهای کمی این اقدام طولانی شود که در این موارد پیشنهاد این است با تکمیل تقاطع انتهایی ما این چهار خطه ها را زیر عبور بیندازیم، اما طراحیها را همینطور که هست جز تعهدات ما باید باشد و چون جز تعهدات است راههای زیر گذر و عبور احشام را در عین عبور میتوان با تمهیداتی از پلیس راهور و راهداری استفاده کرده و چون چهار خط است بتوانیم در عین کار با ایجاد ایمنی کامل کار را انجام دهیم اگر بتوان این کار را انجام داد مردم میتوانند زودتر از این پروژه استفاده کنند.
وی افزود: در غیر از این موارد، مسدود نگه داشتن پروژه کنار گذر تا تکمیل نهایی و صد درصدی آن برای انجام تمهیدات لازم به منظور رفع نواقص و ایمنی آن بسته به تصمیم شورای ترافیک دارد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی و سفر امروز معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شهرستان به منظور بازدید از پروژه کنار گذر اسدآباد اظهار کرد: در بحث ایمن سازی پروژه کنارگذر اسدآباد سال ۹۸ اجازه افتتاح این راه را ندادم و به شدت مخالف بودم که این افتتاحیه نباید صورت بگیرد بلکه باید ابتدا قبل از افتتاح ایمن سازی،رفع نواقص و خط کشی و زیر گذرهای آن انجام شود تا مردم در این محور دچار آسیب نشوند.
علی اکبر رنجبرزاده ادامه داد:در این سفر مقرر شد که ایمن سازی کامل ،خط کشی ،ایمن سازی ورودی و خروجی کاملاً استاندارد طرح انجام شده و بعد پروژه را تحویل دهند.
وی افزود: در مسیر راه پالیز به سمت روستاهای دهگلان و هلور بالا و پایین و شیلاندر و روستاهای تویسرکان نیز بر آن هستیم بتوانیم زیرگذری در اینجا ایجاد کنیم که دیگر شاهد این همه کشته در این محور نباشیم.
رنجبرزاده خاطر نشان کرد: مردم پالیز بخش جنت آباد احشام آنان از قسمت دو کیلومتر بالاتر عبور مرور داشتند که در این رابطه خودمان متعهد شدیم که زیرگذری برای احشام و عبور مرور موتورها و تراکتورهای آنان ایجاد کنیم که در این رابطه باید با وزیر راه و شهرسازی رایزنی کرده و با اخذ اعتباری افزون با ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات راهداری کشور نسبت به این امر اقدام داشته باشیم.
انتهای پیام
نظرات