• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042014355
  • خبرنگار : 50649

فارس؛ مهیای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی

فارس؛ مهیای برپایی همایش شیرخوارگان حسینی

ایسنا/فارس دبیر ستاد اربعین استان فارس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۰۰ نقطه استان خبر داد.

سیدمجتبی علوی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی چند سالی است که با الگوبرداری از قیام خونین کربلا و کوچکترین شهید آن صحنه، حضرت علی اصغر(ع) توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در صبح اولین جمعه از ماه محرم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال این همایش معنوی در روز جمعه، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود که در استان فارس نیز همچون سایر نقاط کشور این مراسم در ۸۰۰ نقطه از شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس گفت: اصلی‌ترین و بزرگترین مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت ۸ صبح روز ۲۲ تیر ماه آغاز می‌شود که از همه علاقه‌مندان جهت شرکت در این مراسم مخصوصا مادران به همراه نوزادان و کودکان خود دعوت به‌عمل می‌آید.

علوی اردکانی ادامه داد: همچنین در حاشیه این همایش برنامه‌های جنبی خاصی نیز تدارک دیده شده است از جمله استقرار ۵  اکیپ و گروه پزشکی اعم از پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران و ‌کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و بسیج دانشجویی که به طور رایگان به ارائه خدمات درمانی به مادران و کودکان آنان می‌پردازند.

وی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان برگزاری این همایش در شهرستان‌ها توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان، جهت برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر این برنامه انجام شده است و توسط این مجمع با حمایت خیرین و مخصوصا کمک بانوان، تعداد۱۵۰ هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی در خیمه‌گاه حضرت علی اصغر(ع) واقع در چهار راه سرداران دوخت، بسته‌بندی و آماده شده است که به صورت رایگان در اختیار برگزارکنندگان در روستاها و شهرها قرار گرفته است.

دبیر ستاد اربعین استان فارس افزود: از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم خواندن و قرائت نذرنامه مادران است که در این نذرنامه مادران فرزندان خود را نذر امام زمان(عج) می‌کنند و این برنامه هم به صورت همزمان در سراسر کشور راس ساعت ۱۰ صبح همان روز جمعه برگزار خواهد شد که به طور مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما هم پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا، همایش شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در ۴۵ کشور در ۵ قاره دنیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha