• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403042014240
  • خبرنگار : 71271

راه‌اندازی بزرگترین مزرعه پردازش تا پایان سال/از هوا کره گرفتن خارجی‌ها

راه‌اندازی بزرگترین مزرعه پردازش تا پایان سال/از هوا کره گرفتن خارجی‌ها

دنیای علم و فناوری در ایران و جهان در روزی که گذشت، شاهد اخبار گوناگونی بود که در این بسته خبری به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری خبرهای قابل توجهی برای ما داشت که در بسته خبری امروز به مرور کوتاه آنها می‌پردازیم.

ایجاد بزرگترین مزرعه پردازش تا پایان سال، صادرات تجهیزات میکروالکترونیک ایرانی به ناسا و MIT و رتبه پنجمی ایران در تولید علم نانو و بیست و هفتمی در ثبت اختراع از مهم‌ترین اخبار ایران و از هوا کره گرفتن شرکت بیل‌ گیس، منجمد کردن یک میکروسکوپ برای اولین بار و راه حلی برای جلوگیری از اووردوز از مهم‌ترین اخبار مهم جهان امروز بودند که در ادامه به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با لمس هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده است، به صورت مستقیم به خبر مورد نظر خود هدایت و از مشروح آن باخبر شوید.

ایجاد بزرگترین مزرعه پردازش تا پایان سال/جزئیات ۴ برنامه‌ کشوری برای توسعه هوش مصنوعی

دبیر شورا و رئیس سازمان ملی راهبری هوش مصنوعی با اشاره به برنامه‌های این سازمان از راه‌اندازی یک مزرعه پردازشی بزرگ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه الگوریتم ما از فرصت وجود نیروهای انسانی متخصص برخورداریم و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز می‌توانیم از فرصت اعتبار مالیاتی بهره‌مند شویم.

شرکت بیل گیتس از هوا کره می‌گیرد!

استارت‌آپی که بیل گیتس فناور ثروتمند مشهور روی آن سرمایه‌گذاری کرده، توانسته است از هوای رقیق کره و سایر چربی‌های خوشمزه را بگیرد.

رتبه پنجمی ایران در تولید علم نانو و بیست و هفتمی در ثبت اختراع

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وضعیت تولید علم و فناوری ایران در حوزه نانو در سال ۲۰۲۳، ایران هر چند در تولید علم در رتبه پنجم جهانی ایستاده، ولی در ثبت پتنت‌ امریکا در پله «بیست و هفتم» قرار داشته و در دفتر ثبت پتنت اروپا هیچ اختراعی مرتبط با فناوری نانو ثبت نکرده است.

دانشمندان برای اولین بار یک میکروسکوپ را منجمد کردند

دانشمندان ژاپنی برای انجام مطالعه‌ای بر روی شکل یخ برای اولین بار یک میکروسکوپ را منجمد کردند.

صادرات تجهیزات میکروالکترونیک ایرانی به ناسا و MIT

معاون برنامه ملی میکروالکترونیک از موفقیت شرکت‌های این حوزه در بخش صادرات خبر داد و یادآور شد: این شرکت‌ها موفق به صادرات تجهیزات به ناسا و MIT شده‌اند، ضمن آنکه ۱۵ دفتر را نیز در اقصی نقاط جهان ایجاد کرده‌اند.

تکرار تجربه ۲۰ ساله ستاد نانو در حمایت از فناوران حوزه میکروالکترونیک

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو با بیان اینکه سال گذشته با کمک بنیاد علم ایران از ۲۵ طرح مرتبط با حوزه میکروالکترونیک حمایت کردیم، تاکید کرد: ما در این مسیر معطل یک بخش نمی‌مانیم و به عنوان نهاد دولتی، شریک تیم‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها نمی‌شویم و این برای ما یک خط قرمز است، ولی حمایت‌های خود را از آنها خواهیم داشت.

کشف سیاره‌ای که شاید خانه حیات بیگانه باشد

«تلسکوپ فضایی جیمز وب» یک سیاره را در فاصله ۴۸ سال نوری از زمین کشف کرده است که شاید شرایط مناسبی را برای پناه دادن به حیات بیگانه داشته باشد.

جلیقه‌ای که کولر دارد!

یک جلیقه نوآورانه به نام کوجک(Koojack) برای روزهای گرم و داغ تابستان طراحی شده تا افراد را در هنگام راه رفتن و دویدن در هوای گرم، خنک نگه دارد. این جلیقه قادر است ظرف چند ثانیه فرد را خنک کند.

ستاره‌شناسان سرعت چرخش کهکشان راه‌شیری را اندازه‌گیری کردند

این چرخش احتمالا نتیجه برخورد با کهکشان دیگری در میلیاردها سال پیش است.

دست‌یابی دانشمندان به راه حلی برای جلوگیری از اوردوز

دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند که یک داروی جدید می‌تواند قدرت معکوس کردن مصرف بیش از حد مواد افیونی را که تحت عنوان اوردوز(Overdose) شناخته می‌شود، داشته باشد.

ماموریت ناسا برای کشف منشاء امواج رادیویی مرموز خورشید

ناسا قصد دارد ماموریت «CURIE» را برای مطالعه اسرار مربوط به منشاء امواج رادیویی خورشید آغاز کند.

موشک «آریان ۶» پرتاب شد

«آژانس فضایی اروپا» روز ۹ ژوئیه موشک «آریان ۶» را به همراه چندین کیوبست به فضا پرتاب کرد.

فرود موشک «استارشیپ» یخ آب ماه را آلوده خواهد کرد

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که فرود آمدن موشک بزرگ «استارشیپ» روی ماه، با آلوده کردن یخ آب ممکن است توانایی درک منشاء رگولیت یخی را کاهش دهد یا حتی از بین ببرد.

بررسی چالش‌های توسعه میکروالکترونیک در فبگاه صنعت

مدیر ترویج صنعتی ستاد نانو از بررسی چالش‌های توسعه صنعت میکروالکترونیک در نشست فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکرو الکترونیک و نیمه هادی خبر داد.

این گیاه در آمریکا منقرض شد!

بالا آمدن دریاها باعث انقراض اولین گیاه در ایالات متحده که یک کاکتوس نادر ۶ متری بود، شد.

دانش‌بنیان صادرات‌محور؛ رویکرد وزارت صمت برای نفوذ فناوری

معاون هماهنگی و کسب و کار وزارت صمت گفت: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه کشور را به سمت دانش‌بنیان صادرات محور سوق دهیم و برای تحقق آن نیاز است تا مرزهای صادراتی کشور توسعه داده شود که مهمترین پیشران آن نیز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha