• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403042014214
  • خبرنگار : 50136

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

گرازهای وحشی در اطراف روستای سیوان خوی جمع آوری می‌شوند

گرازهای وحشی در اطراف روستای سیوان خوی جمع آوری می‌شوند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: گرازهای وحشی در اطراف روستای سیوان خوی شکار و جمع‌آوری می‌شوند.

رضا معصومی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیرو خبری مبنی بر حمله گرازهای وحشی به مزارع روستای سیوان خوی و مختل شدن زندگی مردم روستا با هدف جمع آوری گرازها، مجوز شکار توسط یگان حفاظت صادر و در اسرع وقت این گرازها جمع آوری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حضور این حیوان در منطقه مذکور زیانکار تلقی می‌شود، اظهار کرد: مطابق آیین نامه صید و شکار جانوران وحشی که به دلیل افزایش تراز جمعیت سرزمینی مورد تأیید سازمان، موجب ورود خسارت به انسان یا مزارع، باغات و دام و یا سایر گونه‏‌های جانوری و گیاهی می‏ شوند جانوران زیانکار یا آسیب رسان هستند، سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از آثار زیانبار این گونه، مجوز شکار آنها را تحت شرایط خاص صادر می‌کند.

معصومی هرگونه صید و شکار حیات وحش در سراسر استان را ممنوع دانست و تصریح کرد: مجوز شکار تنها در شرایط خاص و با توجه به شرایط محیط زیستی یک گونه صادر می‌شود و دریافت کنندگان مجوز، تنها مجاز به شکار گونه معرفی شده در منطقه مشخص شده هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه  میزان زاد و ولد گونه گراز بسیار بالا است، عنوان کرد:  از یک گراز بالغ  ماده در هر نوبت ۶ تا ۸ توله  متولد شده و حرکت  گله‌ای و گروهی آنها  در مواردی موجب ورود زیان به اراضی می‌شود.

وی مدیریت برخی چالش‌های محیط زیستی، مانند ورود زیان توسط حیات وحش را نیازمند مشارکت مردم و جوامع محلی دانست و افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان با انجام گشت‌های شبانه روزی در مناطق تلاش می‌کند آسیبی از جانب حیات وحش به محصولات و مزارع کشاورزان وارد نشود و جوامع محلی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بروز مشکلات محیط زیستی موضوع را با شماره تماس سراسری ۱۵۴۰ اطلاع دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha