• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403042014066
  • خبرنگار : 50444

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد

کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیران به هلال احمر برای توسعه امدادرسانی به مردم

کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیران به هلال احمر برای توسعه امدادرسانی به مردم

ایسنا/خراسان شمالی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از کمک نقدی و غیرنقدی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط خیران به هلال احمر برای توسعه امدادرسانی و افزایش خدمات به مردم خبر داد.

یعقوب سلیمانی امروز (۲۰ تیر ماه) در همایش هلال مهربانی که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: خیران مشارکت خوبی با جمعیت هلال احمر دارند که به‌دلیل مردمی بودن این مجموعه است.

وی افزود: این میزان از کمک‌ها جدا از کمک‌های مربوط به سیل‌زدگان، جنگ‌زدگان غزه و ... است که در این دو مورد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به ضرورت توجه به حوزه آموزش‌های امدادی در کشور، تاکید کرد: حدود ۷۰۰۰ خانه هلال در کشور افتتاح شده است و آن‌ها را به‌عنوان یک پایگاه در نظر می‌گیریم تا سبب افزایش تاب‌آوری جامعه در حوادث و بحران‌ها شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور پس از این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره ضرورت مشارکت در ساخت پایگاه‌های امداد و نجات، گفت: از آنجا که باید نگاه ویژه‌ای به خراسان شمالی داشته باشیم، تعهد می‌دهیم در صورت ساخت بناهای پایگاه امداد و نجات، تجهیزات آن را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: احداث ساختمان‌های پایگاه‌های امداد و نجات از اعتبارات استانداری‌ها در استان است و تامین تجهیزات آن برعهده هلال احمر قرار دارد. به همین دلیل تعهد می‌کنیم که در صورت احداث ساختمان‌های مورد نیاز در استان، تجهیزات آن را به‌طور کامل تامین کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز در این همایش خطاب به امدادگران هلال احمر استان، اظهار کرد: به فرموده سیدالشهدا (ع) حاجت‌ها و نیازهای مردم به شما، نعمت‌های الهی است، پس قدر آن‌ها را بدانید و از آن‌ها خسته نشوید.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی افزود: باید در مسیر تمدن‌سازی مبتنی بر آموزه‌های دینی حرکت کنیم، مقابل ظلم و جنایت‌هایی مانند آنچه در غزه رخ می‌دهد، بایستیم و بشریت را به سمت و سوی صلح سوق دهیم.

افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در این همایش از افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوالفضل محبان اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت خدمت و فعالیت جهادی بود و از ابتدای آن شاهد تلاش‌های بسیار برای رفع مشکلات بودیم.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق این موضوع افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی از ابتدای دولت سیزدهم است. با تلاش‌های انجام‌شده توانستیم ۵۰۰ درصد در مولدسازی رشد داشته باشیم.

وی به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: توانستیم بخش‌های شیمی‌درمانی و غربالگری سرطان زنان را افتتاح کنیم و بیمارستان صحرایی برای استان جذب کنیم.

به گفته محبان، ۴۴۰۰ دوره آموزش همگانی برای همه اقشار در شهرها روستاها و حتی مناطق عشایری برگزار شد و بیش از ۷۴ هزار و ۷۰۰ نفر در آن‌ها آموزش دیده‌اند. همچنین ۳۵۰ دوره آموزش تخصصی برای امدادگران برگزار شده و ۱۷۱ خانه هلال در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم در لباس هلال احمر به مردم امدادرسانی می‌کنیم.

وی امدادگران هلال احمر را مانند فرشتگان نجاتی دانست که افراد حادثه‌دیده را از بلایا خارج می‌کنند و ناجی آن‌ها می‌شوند.

محبان افزود: خانواده هلال احمر استان آماده خدمت جهادی است و افتخار داریم بسیاری از گره‌هایی را که در گذشته باقی مانده بود توانستیم با تیم مدیریتی فعلی در استان و کشور باز کنیم و اکنون بیش از ۱۰ هزار مترمربع کار عمرانی در جمعیت هلال احمر استان در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس نیز در این همایش بر نقش موثر هلال احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

سید محمد پاکمهر افزود: در مجلس شورای اسلامی کمک‌حال جمعیت هلال احمر هستیم و تلاش می‌کنیم کمبودهای آن را کاهش دهیم.

کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیران به هلال احمر برای توسعه امدادرسانی به مردم

به گزارش ایسنا، در این همایش از کتاب «فرشته‌های نجات» اثر مرتضی شادمهر با موضوع نقش هلال احمر در دوران دفاع مقدس رونمایی و طرح شوق رویش که آغازبخش برنامه‌های تابستانی این مجموعه در استان است به‌صورت رسمی آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha