• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403042014004
  • خبرنگار : 50037

ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان

ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم  تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ از ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کشاورزان خبر داد.

فتح الله توسلی با اشاره به پیگیری مطالبات مردم گفت: آیین نامه اجرایی بند «ض» تبصره ۷ قانون بودجه درخصوص بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی  تا ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ شد.

وی با اشاره به بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳کل کشور گفت: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به علت شرایط خشکسالی نتوانستند، تعهدات بانکی خود را عمل کنند و دچار معوقات و بدهی شدند و نتوانستند اقساط خود را به شکل کامل پرداخت کنند، تصویب شده بود که عدم ابلاغ آیین نامه اجرایی موجب گلایه کشاورزان قرار گرفته بود.

توسلی ادامه داد: برای اینکه این بخش از فعالان بتوانند با پرداخت اصل سود تسهیلات خود هم بازگشت منابع را به بانک‌ها افزایش دهند و هم قدرت وام دهی بانک‌ها افزایش پیدا کند و هم حساب جرایم فعالان کشاورزی بخشوده شود، این موضوع در سطح کشور مطرح و پیگیری شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در  مجلس با تأکید بر  پیگیری ابلاغ دستورالعمل اجرایی این بند توسط دولت گفت: آیین نامه اجرایی با پیگیری صورت گرفته به تصویب هیأت وزیران رسید و به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره ۵۹۱۱۱ ابلاغ شد.

وی افزود: بدین صورت بسیاری از کشاورزان منطقه که نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند و بدلیل شرایط خشکسالی و اکنون با مشکل مواجه هستند، اکنون می توانند از بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تا ۲ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کنند.

توسلی اظهار کرد: بر این اساس بانک های عامل موظفند نسبت به  بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد ‌تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی اقدام و به مدت یکسال استمهال نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، توسلی افزود: بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۴:۲۴

واقعا نماینده خوب حق شایستگی دارند در بخش گندم چندین استان میکارند ولی قیمت صبحت نمکند ۱۷۵۰۰ باهزینه جوابگو نیست حداقل ۲۴ با تورم میبود خوب بود

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۱ ۲۱:۳۵

آقای توسلی. شما که نماینده شهر ما هستید. برادر بانک اونقدر به ما و ضامن فشار آورد که مجبور شدیم نزول کنیم وام تسویه کنیم کدام وام برو بانک بپرس ببین چند نفر بدهی سررسید سال ۱۴۰۲ دارن بانک انقدر فشار به کشاورز بدبخت آورد که تسویه کردن. هرچی باید به وقتش اجرا بشه نه بعد مردن سهراب

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۰۶

سلام با این ابلاغ بارها به بانک کشاورزی رفتیم میگه اعتبار نیست این دستور کی عملی میشه