• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403042013857
  • خبرنگار : 71443

ادعای واشنگتن درباره تلاش ایران برای تاثیر بر اعتراضات آمریکا علیه جنگ غزه

ادعای واشنگتن درباره تلاش ایران برای تاثیر بر اعتراضات آمریکا علیه جنگ غزه

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد ایران تلاش کرده است تا به‌طور مخفیانه به اعتراضات در ایالات متحده علیه جنگ اسرائیل در غزه دامن بزند.

به گزارش ایسنا، آوریل هینز، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرده است، مدعی شد عوامل ایرانی با استفاده از  فرصت‌ جنبش اعتراضی علیه جنگ غزه در ایالات متحده از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های سایبری خود را به‌عنوان فعالان آنلاین معرفی کرده‌اند و تظاهرات عمومی را تبلیغ و حتی از معترضان حمایت مالی می‌کنند.

هینز در بیانیه خود تلاش کرد معترضان آمریکایی را از هر گونه خطا مبرا بداند و گفت از حسن نیت معترضان و تلاش آنها برای ابراز عقیده پیرامون جنگ در غزه اطمینان دارد. او جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که در مواردی تلاش کرده است از معترضان حمایت مالی کند.

بنابر گزارش شبکه سی‌ان‌ان، وی در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: آمریکایی‌هایی که هدف این کارزار ایران هستند، احتمالا خود از تعامل و کمک گرفتن از یک دولت خارجی بی‌خبرند.

در این بیانیه که به عنوان بخشی از مجموعه به‌روزرسانی‌های مداوم درباره فعالیت‌های خارجی تهدید کننده امنیت انتخابات تنظیم شده است، مشخص نشده که کدام گروه یا تجمع اعتراضی هدف این اقدامات ایران بوده است.

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا از تمام شهروندان این کشور خواست که در ارتباط‌های اینترنتی خود با حساب‌ها و افرادی که شخصا نمی‌شناسند، هوشیار باشند.

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که تاکنون حدود ۳۸ هزار فلسطینی در نتیجه آن جان خود را از دست داده‌اند، دانشگاه‌های آمریکا بارها شاهد تظاهرات و اعتراض‌ها علیه حملات مرگبار اسرائیل بود اما بعد از مدتی این اعتراض‌ها فراگیر شد. معترضان در این تجمعات، به‌ویژه از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» در جریان جنگ اسرائیل در نوار غزه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha