• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042013800
  • خبرنگار : 71660

آسوشیتدپرس: اسکله نظامی غزه برای همیشه برچیده می‌شود

آسوشیتدپرس: اسکله نظامی غزه برای همیشه برچیده می‌شود

اسکله نظامی غزه که به ابتکار آمریکا ساخته شده و با مشکلات متعددی مواجه بوده، قرار است طی چند روز آینده برای همیشه برچیده شود.

به گزارش ایسنا، این اسکله نظامی از ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده است و پس از فروریختن بخشی از این اسکله موقت در اثر امواج شدید، چهار کشتی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که در یک ماموریت پشتیبانی بشردوستانه در سواحل غزه مستقر بودند، بر اثر شرایط جوی ناپایدار و امواج شدید دچار آسیب شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گزارش کرد ابتدا قرار است کمک‌های نظامی انباشته شده در قبرس جمع‌آوری و به غزه ارسال شوند و پس از یک بازه ۲۰ روزه، این اسکله نظامی برای همیشه برچیده خواهد شد.

این رسانه آمریکایی گزارش کرد از زمانی که این اسکله نظامی در تاریخ ۱۷ مه فعالیت خود را آغاز کرد، کمتر از ۲۰ روز فعالیت داشته و بیشتر مواقع به دلایل نگرانی‌های امنیتی کمک‌های ارسالی بدون آنکه در غزه توزیع شوند، به سادگی در ساحل تخلیه می‌شدند.

از زمانی که رژیم صهیونیستی در ماه مه حمله به شهر مرزی رفح را آغاز کرد، تحویل کمک‌های زمینی به شدت کاهش یافته است. طبق آمار سازمان ملل، تعداد کامیون‌هایی که از طریق ۲ گذرگاه باز باقی‌مانده – کرم ابوسالم و اریز غربی – وارد غزه می‌شوند از ۸۴۰ کامیون در ماه مه به ۷۵۶ کامیون در ماه ژوئن و در نهایت به ۱۸ مورد در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

تلویزیون خبری ای‌بی‌سی نیوز هم گزارش داد که این اسکله ۲۳۰ میلیون دلاری تنها تا تاریخ ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) فعال خواهد بود و به‌رغم آنکه مقامات آمریکایی علنا درباره تداوم فعالیت آن پس از این تاریخ گمانه‌زنی می‌کنند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که حتی پیش از رسیدن موعد آن فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

مجله تایم پیشتر در گزارشی درباره ناکارآمدی این اسکله نوشته بود: «هزینه‌ها و خطرات اسکله بیشتر از مزایای آن است. ایالات متحده هیچ چیز استراتژیکی از این اسکله به دست نمی‌آورد و با بهره‌برداری کامل، تنها بخشی از کمک‌های روزانه مورد نیاز غزه تامین می‌شود که آن هم به شدت ناکافی است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha