• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042013668
  • خبرنگار : 50649

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس:

‌جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فارس همچنان ناشناخته باقی مانده است

‌جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فارس همچنان ناشناخته باقی مانده است

ایسنا/فارس رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس بر لزوم معرفی تمامی توانمندی‌های این استان در زوایایی مختلف در سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: با اینکه بسیاری از جاذبه‌ها و پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری استان فارس معرفی‌شده است اما هنوز کارهای نکرده بسیاری در این حوزه وجود دارد و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان همچنان ناشناخته و مهجور بقای مانده است.

محمدباقر کشفی امروز، ۲۰ تیرماه در پنجمین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با اشاره به شعار جشنواره گفت: با توجه به اینکه شعار جشنواره «ایران ما، میراث ما» است، ضروری است که این شعار بیشتر موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت ویژه و خاصی در فضای مجازی و رسانه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شود.

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس گفت: دو دوره برگزاری این جشنواره در سنوات گذشته به‌صورت ملی برگزار شد و پیشنهاد بین‌المللی برگزار شدن آن از سوی استانداری فارس مطرح شد.

کشفی با بیان اینکه علت بین‌المللی برگزار شدن این جشنواره این بود که فارس پیشران ایران است و تنها استانی است که معرف و پیشتاز دروازه تمدنی ایران محسوب می‌شود، تأکید کرد: در واقع این جشنواره فرصت، بهانه و بستر مناسب و خوبی برای باز شناسایی ظرفیت‌های استان فارس است.

وی در ادامه سخنانش ایجاد کارگروها و کمیته‌های تخصصی و ویژه برای این جشنواره را ضروری دانست و گفت: هرچه سریع‌تر کارگروه‌های زیرساختی، کمیته‌های تخصصی چون اطلاع‌رسانی با چارت و سیاست‌گذاری‌های مشخصی باید هرچه سریع‌تر ایجاد شود و شروع به فعالیت کند.

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره سوم که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، سرعت بیشتری گیرد، گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه این جشنواره در شیراز شکل‌ گرفته، ضروری است کارگروه‌ها و کمیته‌های داخلی میراث فرهنگی نیز شکل بگیرد.

کشفی در خصوص تخصیص اعتبارات و بودجه سازی برای برگزاری این جشنواره نیز گفت: در مرحله اول باید کار تعریف شود تا پیش‌بینی بر آوردهای نیز صورت گیرد و طبق برنامه‌ریزی بخشی از تأمین اعتبارات از وزارت میراث فرهنگی و بخشی هم از سوی استانداری فارس و مابقی هم از جذب اسپانسر خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بعد از تشکیل کمیته‌ها تقویم کاری و روزشمار جشنواره نیز مشخص شود، افزود: با برگزاری این جشنواره نه‌تنها ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی استان در ابعاد ملی و بین‌المللی معرفی و مطرح می‌شود بلکه بی‌تردید شاهد افزایش حضور گردشگران به این استان خواهیم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha