• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403042013649
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل دامپزشکی ایلام اعلام کرد:

کشف و ضبط بیش از ۶ هزار کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در ایلام

کشف و ضبط بیش از ۶ هزار کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۶ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در استان ایلام طی ۲ روز گذشته کشف و ضبط شد.

دکتر «یونس احمدی» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ناظران و کارشناسان دامپزشکی در بازرسی های خود از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان طی ۲ روز گذشته این مقدار گوشت مرغ غیرقابل مصرف را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از بازرسی‌ها یک محموله به مقدار سه هزار و ۳۷۳ کیلوگرم جگر مرغ که به صورت غیربهداشتی از یکی از استان‌های شمالی کشور به ایلام حمل و ذخیره‌سازی شده بود، کشف و با دستور دستگاه قضا به طور کامل معدوم سازی شد.

احمدی ادامه داد: در یک عملیات دیگر نیز یک هزار و ۴۱۰ کیلوگرم مرغ و ضایعات مرغ که به صورت غیربهداشتی و با هدف تهیه فرآورده‌های صنعتی تولید شده بود نیز کشف و ضبط شد که بخشی از این محموله امروز و مابقی هم فردا با معدوم‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ناظران و بازرسان دامپزشکی دو هزار کیلوگرم مرغ دیگر که در شرایط غیربهداشتی تولید شده بود نیز کشف کردند که با توجه به آزمایش‌های انجام گرفته، محوله مذبور قابلیت استفاده مستقیم و درجه یک برای انسان ندارد اما قابلیت تبدیل به فرآورده‌های خام صنعتی مانند سوسیس، کنسرو، کالباس و ژامبون را دارا است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام و فرآورده‌های خام دامی با رویکرد سلامت غذا از مزرعه تا سفره است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت سلامت غذای مردم، تمام مراکز مرتبط با دام و فرآورده‌های خام دامی باید شناسنامه مورد تائید دامپزشکی داشته باشند و ماشین های حمل نیز با اخذ برگه قرنطیه و امنیت زیستی مجاز به حمل دام ذبح شده و فراورده‌های خام دامی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha