• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041913584
  • خبرنگار : 50180

دبیر ستاد اربعین کرمانشاه:

در طرح جامع اربعین باید توسعه پایانه مرزی خسروی دیده شود

در طرح جامع اربعین باید توسعه پایانه مرزی خسروی دیده شود

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه کفت: در طرح جامع اربعین باید توسعه پایانه مرزی خسروی دیده شود.

سید محمدجعفر امامیان، عصر امروز(۱۹ تیر) در همایش موکبداران کرمانشاه، با اشاره به اهتمام دولت برای انجام اقدامات زیرساختی در مرز خسروی، چه در حوزه ساخت جاده و چه در دیگر حوزه‌ها شامل زیرساخت‌های ارتباطی، آب، برق و...گفت: با وجود اقدامات خوبی که تاکنون انجام شده، پروژه‌های نیمه کاره‌ای در مسیر تردد زوار اربعین داریم که باید تکمیل شوند.

امامیان با بیان اینکه نیاز به تهیه طرح جامع اربعین در استان داریم، افزود: اگر طرح جامع اربعین در استان تهیه شود، همه کسانی که در آینده پای کار خواهند آمد ملزم به اجرای آن طرح جامع خواهند شد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در طرح جامع اربعین باید توسعه پایانه مرزی خسروی دیده شود، گفت: اگر چه در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی مثل احداث سایبان را در مرز خسروی داشته‌ایم، اما نیاز است بجای این سازه‌های موقت سالن‌های بزرگ در پایانه مرزی خسروی احداث شود.

امامیان افزود: همچنین نیاز به ساخت مسجد جامع یا یک مصلا در مرز خسروی با معماری اسلامی ایرانی داریم که باید در طرح جامع دیده شود.

وی پیشنهاد نامگذاری پایانه مرزی خسروی به نام سید الشهدای خدمت شهید رئیسی را مطرح کرد.

فهام مرادپور مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه نیز با بیان اینکه برای خدمت رسانی مطلوب به زوار اربعین باید موکب‌های بزرگ داشته باشیم، گفت: امسال بنا داریم موکب‌های کوچک را تجمیع کنیم و انتظار داریم موکبداران پای کار باشند.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته موکب‌های اربعین به نام اشخاص حقیقی ثبت می‌شد، لذا برای موکبداران مشکلات مالی ‌و مالیاتی ایجاد می‌شد، افزود: از امسال ثبت موکب‌ها به صورت موکب  حقوقی انجام می‌شود تا موکب‌داران با مشکل مواجه نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به سمت احداث موکب‌های دائمی برای خدمات‌رسانی مستمر به زوار برویم، گفت: از ستاد اربعین استان می خواهیم زمین‌هایی را برای احداث موکب‌های ثابت در اختیار موکبداران استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا شناخته می شده، گفت: مردم این استان از گذشته های خیلی دور به مهمان نوازی از زوار عتبات عالیات شهره هستند، تا آنجایی که در گذشته‌های نه چندان دور حتی اجازه نمی‌دادند زوار عتبات عالیات به اماکن عمومی و کاروانسراها بروند و آن‌ها را در منازل خود اسکان می‌دادند.

در ادامه این نشست نمایندگان موکب‌های کرمانشاه به بیان نظرات خود برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha