• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041913498
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

یکی از معضلات آذربایجان شرقی نابسامانی تخلیه نخاله‌های ساختمانی است

یکی از معضلات آذربایجان شرقی نابسامانی تخلیه نخاله‌های ساختمانی است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان نابسامانی تخلیه نخاله‌های ساختمانی است، گفت: در حال حاضر اغلب در ورودی شهرها نخاله تخلیه قرار دارد که چهره زشتی ایجاد کرده است.

جلسه‌ کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان شرقی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو کارگروه برگزار شد.

در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت پسماند شامل آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، وضعیت مشارکت عمومی و تولیدکنندگان انواع پسماند و معضلات ویژه مرتبط با پسماند مطرح شد.

در ادامه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه نسبت به فرایند انجام کار در جلسه ویژه تصمیم‌گیری شد.

جبار علی ذاکری با تاکید بر ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی اظهار کرد: شهرداری و دهیاری باید نسبت به مکان‌یابی، جمع‌آوری و سامان‌دهی خودروهای حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند.

وی افزود: مکان‌یابی در حریم شهری با هماهنگی راه و شهرسازی و خارج از حریم شهری با منابع طبیعی بوده که بعداً از مکان‌یابی مکان موردنظر در اختیار شهرداران و دهیاران قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: باید نقش همه دستگاه‌ها، صنایع آلاینده و نهادهای رسانه‌ای و مردمی برای مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌درستی تعریف و وظایف لازم برای آن‌ها تعریف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: هم‌زمان با فرهنگ سازی، ساماندهی وضعیت نخاله‌های ساختمانی و ماشین‌های حمل نخاله به‌عنوان یک اولویت باید به‌صورت جدی توسط شهرداری، دهیاری و دستگاه‌های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha