• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041913455
  • خبرنگار : 71610

رسانه صهیونیستی: توافق پیشنهادی بد و جایگزین آن بدتر است

رسانه صهیونیستی: توافق پیشنهادی بد و جایگزین آن بدتر است
تصاویر اسرای صهیونیست

یک رسانه عبری در گزارشی فاش کرد که توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه برای رژیم صهیونیستی بد است، اما تل‌آویو چاره‌ای جز پذیرش آن ندارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد: علی‌رغم اینکه توافق پیشنهادی تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه برای اسرائیل بد است اما ما باید آن را بپذیریم.

«بن درور» روزنامه‌نگار صهیونیست و نویسنده این گزارش در این باره اذعان کرد: «فعالیت کنونی اسرائیل به پیروزی مطلق در نوار غزه منجر نمی‌شود، بلکه تنها شکست را شدیدتر می‌کند.»

وی با اشاره به شروط پنجگانه اخیر نتانیاهو گفت: نتانیاهو موافق توافق نیست و شرط نخست او مهمترین بند است که در آن بر ضرورت مجوز ادامه جنگ تا زمان تحقق اهداف تاکید کرده بود.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش داد: این توافق برای اسرائیل بد است و در نهایت اگر اجرایی شود، حماس اعلام پیروزی خواهد کرد.

این رسانه به اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره توافق پیشنهادی اشاره کرد و نوشت: اسموتریچ درست می‌گوید و این توافق پیروزی برای «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه خواهد بود؛ چراکه منجر به آزادی هزاران اسیر فلسطینی خواهد شد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی با تمامی این موارد باید این توافق را امضا کند، چراکه گزینه جایگزین آن که ادامه جنگ بوده بسیار بدتر است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه به تلفات و خسارات سنگین وارد شده به رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و همچنین در نبرد با حزب‌الله اشاره کرد و نسبت به دشوارتر شدن وضعیت در صورت ادامه جنگ هشدار داد.

طبق این گزارش، ضربات سنگینی که رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند روز به روز بیشتر می‌شود و جنبش حماس نیز دستاوردهای راهبردی بیشتری را محقق می‌کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، مذاکرات غیرمستقیم میان تل آویو و حماس برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه از سر گرفته شده است.

در طول ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ میان ۲ طرف (حماس و رژیم صهیونیستی)، به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق و مخالفت مقاومت با این ایده، این امر محقق نشد. در ماه مه گذشته، حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و صراحتاً آن را اعلام کرد، اما کابینه رژیم اشغالگران به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha