• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041913452
  • خبرنگار : 50253

رئیس منابع طبیعی شهرستان:

احداث ۸ بند خاکی طی ۴ سال در قوچان

احداث ۸ بند خاکی طی ۴ سال در قوچان

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان گفت: طی ۴ سال اخیر ۸ بند خاکی در شهرستان قوچان به بهره‌برداری رسیده که بخش زیادی از آن در دولت شهید رئیسی بوده است.

امیر زمانی مقدم ۱۹ تیرماه در آئین کلنگ‌زنی بند خاکی روستای «کهنه‌فرود» اظهار کرد: شهرستان قوچان ۱۷ بند خاکی فعال دارد که تعداد ۱۱ بند پیش از دولت سیزدهم ساخته شده بود اما طی ۴ سال گذشته ۸ بند احداث گردید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ معادل اعتبار آبخیزداری ۵ تا ۶ شهرستان استان جذب اعتبار داشته‌ایم و همزمان ۵ بند خاکی به بهره‌برداری رسید؛ این در حالی ‌است که به دلیل وقایع غیرقابل پیش‌بینی همچون انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری تخصیص‌ها به صورت کامل انجام نشد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان اظهار کرد: شهید رئیسی حمایت ویژه‌ای از سازمان جنگل‌ها و مجموعه جهاد کشاورزی داشت و باعث خدماتی در روستاها شد و مردم ثمره آن را به نوبت با افتتاح پروژه‌ها شاهد هستند.

وی با تشریح پروژه بند خاکی کهنه‌فرود، گفت: اعتبار این بند ۳ میلیارد تومان است و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و انعقاد قرارداد با پیمانکار انجام شده است؛ امیدواریم تا شهریورماه پروژه تحویل داده شود تا مردم از بارندگی‌های سال جاری استفاده کنند.

زمانی افزود: مردم در تمام مسیرها تقاضای احداث بند دارند که امیدواریم برای مسیر روستاهای «خلکانلو» و «کچلانلو» هم اعتبارات ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مردم منطقه را خوشحال کنیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان یادآور شد: در حالی که سال گذشته هیچ شهرستانی در خراسان رضوی بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نگرفته بود ما برای بند «قره شاهوردی» مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و برای ساخت دو بند در «مزرج» یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای بند «خمارتاش» ۲ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم.

 بندهای خاکی راه درمان تغذیه سفره‌های زیرزمینی

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وضعیت اقلیم و آب و هوای کشور ما به سمت خشکی می‌رود و اگر به دنبال کارهای زیرساختی نباشیم روز به روز مردم این خطه عزیز با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

وی افزود: حاصلخیزی این سرزمین شهره بین‌المللی دارد اما در صورتی که اقدامات زیرساختی متناسب با تغییرات اقلیمی صورت نگیرد محصولات حوزه‌های کشاورزی و دامداری و محصولات آن را به مرور زمان از دست می‌دهیم.

آذری از احداث بندهای خاکی به عنوان یکی از کارهای زیرساختی نام برد و تصریح کرد: بندهای خاکی درمان‌هایی هستند که در طول زمان سفره‌های آب زیرزمینی کل شهرستان را تغذیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که تکمیل پروژه آب‌رسانی سد تبارک به قوچان مانع ایجاد تنش‌های آبی در شهر قوچان شد، سعی می‌کنیم که اجازه ندهیم در حوزه آب مردم با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha