• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041913432
  • خبرنگار : 71496

اسیر آزاد شده فلسطینی تعهد ۱۳ سال پیش السنوار را افشا کرد

اسیر آزاد شده فلسطینی تعهد ۱۳ سال پیش السنوار را افشا کرد

اسیر آزاد شده فلسطینی و هم‌سلولی سابق یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در نوار غزه فاش کرد که او پیش از آزادی‌اش از زندان تعهد داد که تمامی اسرا را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، «نبیه عواضه» اسیر آزاد شده فلسطینی و هم‌سلولی سابق یحیی السنوار در زندان مرکزی عسقلان در گفتگو با روزنامه «الوطن» اظهار کرد که او ۱۳ سال قبل شب آزادی‌اش از زندان در چارچوب قرارداد «وفاداری به آزادگان» با صدای بلند گفت: اگر شما را آزاد نکنم السنوار نیستم.

عواضه در ادامه گفت که السنوار با اسرا مهربان و در برابر زندانبان‌های صهیونیست محکم بود.

او افزود: در طول تنظیم قرارداد وفاداری به آزادگان، محمد السنوار، برادر او مسوول تهیه لیست اسامی اسرایی بود که در ادامه آزاد شدند، السنوار از برادرش خواست که این لیست شامل اسرای سایر گروه‌های فلسطینی همانند جنبش فتح، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش مردمی باشد و تنها محدود به اعضای جنبش حماس نباشد.

السنوار پس از آزادی‌اش از زندان در جنبش حماس مسوول پرونده اسرا شد و توانست طی ده‌ها عملیات نظامی چهار سرباز اسرائیلی را به اسارت درآورد که دو تن از آنها در جریان جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ اسیر شدند.

او پس از آنکه در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار رئیس جنبش حماس شد، و چهار سال بعد نیز دوباره انتخاب شد، مذاکرات برای آزادی این چهار اسیر اسرائیلی با امید دستیابی به قرارداد جدیدی همانند قرارداد وفاداری به آزادگان ادامه یافت.

در دسامبر ۲۰۲۲ السنوار به شکست مذاکرات با طرف اسرائیلی برای آزاد کردن این چهار اسیر صهیونیست در مقابل خالی کردن زندان‌های این رژیم از اسرای فلسطینی اشاره و تلاش کرد پیش از اینکه این پرونده برای همیشه بسته شود، مهلت دیگری به آنها بدهد اما در نهایت مذاکرات متوقف شد.

گروه‌های فلسطینی هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات طوفان الاقصی را اجرا و حمله زمینی، دریایی و هوایی را علیه شهرک‌های غلاف غزه آغاز کرده و حدود ۲۳۰ صهیونیست را به اسارت خود درآوردند در مقابل رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه نوار غزه آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد.

در طول ۱۰ ماه گذشته یحیی السنوار که محکومیت‌هایش به حدود ۴۵۰ سال می‌رسد، چهره شماره یک تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۷

خدا حفظش کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۵:۴۵

بله. واقعا. جانش. سلامت. باشد. انشاءالله.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۰:۰۴

واقعا آزاد مردیست با غیرت دینی وملی خودشان انشاالله موفق است

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۹

واقعاً مرد مبارزوخستگی ناپذیری است..همه آزادگان ورزمندگان بایدمبارزه را از او یادبگیرند...

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۲۰

با سلام ودرود بر شهدا اسلام و مردم مقاومتر از فولاد غزه. السنوار مرد شماره یک مبارزه با شمر و یزیدیان تاریخ.خدا همه رزمندگان جبهه مقاومت حفظ و پیروز کند.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۳۳

کاش رهبر یارانی مثله السنوار داشت که بخاطره تکیه زدن به کرسیه دولت پا روی تمامیه دستاوردهای که با خونه شهدا بدست آمده نمی‌گذاشتند و تا قهر میکردن فتنه به پا نمی‌کردند.دوستداران واقعیه ملت و رهبری امثاله سردار سلیمانی .رئیسی ووو بودند که واقعا جایشان در بین ملت خالیست

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۵:۵۱

سلام. جناب امین هر جا هستید خدا حافظ تون باشه انشآا.... آقای السنوار هم یکی از یاران رهبری عزیز هستند. ولی اینکه داخلی ها قهر می‌کنند درست می فرمایید. کاش ای کاش داخلی ها قدر رهبری و ایران عزیزمان و ملت عزیزتر از جان مان را می دانستند. التماس دعا برای امت اسلامی و این حقیر.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۵:۴۳

خداوند ملائکه زمین و آسمان را به یاری ملت غزه و السنوار بفرسته آمین

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۷:۴۲

اسراییل هیچ غلطی نمیتونه بخوره

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۱۱

مرد به این میگن نه به اونایی که فقط پشت میز می‌شینن و فقط حرف میزنن

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۵

مرگ بر اسرائیل

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۶

الموت اسراییل،آمریکا،انگلیس فرانسه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۹

از شهر جهانی یزد. ان شالله به لطف اباعبدالله الحسین(ع)، تمامی اسرای فلسطینی از بند رژیم صهیونیستی و مردم غزه هم از اشغال این رژیم، آزاد خواهند شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۹

انشا الله ک خدا با سنوار هست و در این جنگ نابرابر پیروز میدان خواهد بود امن یجیب بخوانید

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۵:۳۷

خدانگهدار چنین مردانی باشد خدا مردم غزه نجات بدهد مردانی ازجنس عیار سلیمانی مردان وطن پرست مردان بی ادعا مردانی که برای خداکارکردن ومزد امام حسینی گرفتن

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۶:۴۳

سنوار فرزند واقعی فلسطین

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۲

خدا سلامتش بداردخدایا خودت حفظش کن فلسطین پیروز شود

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۹:۱۴

هزاران آفرین فلسطین عزیز

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۲۲:۳۶

واقعا من در وجود سنوار هیچ ترسی ندیدم خیلی قاطع هست انشالله همه اسرای فلسطینی و اراضی فلسطین آزاد بشن السنوار یه مجاهد واقعی و اسطوره هست

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۱ ۰۴:۲۹

سلام بر یاران امام‌ زمان علیه السلام

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۰۷:۵۲

درود و سلام خدا و انبیاء و اولیاء بر مردم مظلوم فلسطین ورهبران حماس که با مقاومتی در خور تحسین جهانیان، گرگ صهیونیست را به خاک ذلت کشیده اند.