• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041913301
  • خبرنگار : 50659

با هدف افزایش مشارکت اجتماعی؛

«رویداد نوآوری اجتماعی» در اردبیل برگزار می‌شود

«رویداد نوآوری اجتماعی» در اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، از برگزاری «رویداد نوآوری اجتماعی» به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در راستای حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه، از محل اعتبارات ابلاغی سازمان امور اجتماعی کشور و تسهیلگری جهاددانشگاهی در استان اردبیل خبر داد.

رضوان باقلاچی ۱۹ تیر اظهار کرد: رویداد نوآوری اجتماعی به همت دفتر انور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، در راستای تحقق مفاد سند تحول مردمی مبنی بر نمونه‌سازی و الگوسازی از دستاوردهای موفق مشارکت مردم نهاد مصوب هیأت وزیران در سال ۱۳۹۵ درخصوص تعیین سیاست‌های ترویجی، تشویقی و فرهنگ‌سازی برای تعمیق ارتقا و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم و با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی در کشور و به جهت حمایت از ایده‌های برتر نوآورانه شهروندان در توسعه محلات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت و سرمایه و نشاط اجتماعی به منظور تحقق تدابیر اهداف و وظایف سازمان امور اجتماعی در حوزه مشارکت‌های مردمی با هدف ارتقاء مشارکت اجتماعی در کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: بسترسازی به منظور مداخلات اجتماع محور و تسهیلگرانه مردم در فرایندهای توسعه اجتماعی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و بومی بر مبنای اقتضائات محلی از طریق هم‌افزایی ذینفعان از رویکردهای محوری رویداد نوآوری استان اردبیل می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توان‌افزایی در حوزه خانواده، اعتیاد بهداشت و درمان، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، مفاسد و جرائم اخلاقی و اجتماعی با تأکید بر سکونتگاه‌های غیررسمی، ارتقاء سرمایه سلامت و نشاط اجتماعی اولویت همگرایی و انسجام ملی اولویت‌ها و مسائل اجتماعی مبتلا به استان و شهرستان جزو زمینه‌های مهم مداخلات اجتماع محور داوطلبان است.

در ادامه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل هم درخصوص شاخص‌ها و فرآیند اجرایی این طرح، تصریح کرد: این طرح صرفا شامل ایده‌های تشکل‌های اجتماعی نیست و تمامی شهروندان علاقمند به ویژه محققان، گروه های جهادی و فناوران دارای ایده، می‌توانند با ارسال ایده های خود در این رویداد اجتماعی مشارکت کنند.

حسام رسولی بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی براساس موضوع طرح، اهداف گروه هدف، وضعیت موجود منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح، محدوده زمانی و محل اجرای طرح در دبیرخانه رویداد، با حضور صاحب نظران و کارشناسان مرتبط مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های منتخب مطابق با امتیازهای اعضای دبیرخانه با توجه به مداخلات اجتماع محور خواهد بود و جایزه نقدی و حمایت دستگاه های اجرایی، مراکز نوآوری و مراکز رشد نیز می تواند به تحقق اهداف طرح های منتخب کمک کند.

رسولی ابراز کرد: داوطلبان و متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ طرح و ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد واقع در جهاددانشگاهی استان اردبیل از طریق سامانه رویتاب، مربوط به فعالیت های فرهنگی از طریق درگاه https://www.roytab.ir/Default/GenerateForm/۴۰۶ ارسال کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در پایان اذعان کرد: تلاش می کنیم طرح های منتخب این رویداد در قالب آیین اختتامیه، در دهه اول مرداد ماه معرفی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha