• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041913269
  • خبرنگار : 50176

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد:

برگزاری سوگواره‌ی «محرم محرم‌»

برگزاری سوگواره‌ی «محرم محرم‌»

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سوگواره‌ی «محرم محرم‌» خبر داد.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سوگواره‌ی «محرم محرم‌» برگزار می‌شود، بیان کرد: عشق و ارادت مردم ایران به سید، سرور و سالار شهیدان مثال زدنی و ستودنی است.

وی ادامه داد: این عشق و ارادت زمانی که با آیین‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته می‌شود جلوه‌ی باشکوهی به خود خواهد گرفت.

فرامرزیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ حسینی، عاشورایی و همچنین فرهنگ اربعین و با هدف زمینه‌سازی برای حضور جوانان علی الخصوص جامعه دانشجویی و دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنان با استفاده از ابزار هنر در نظر دارد سوگواره‌ی فرهنگی هنری «محرم محرم‌» را برگزار کند.

وی ادامه داد: این سوگواره که قرار است امسال سیزدهمین دوره آن برگزار شود در بخش‌های عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: امسال برای اولین بار علاوه بر اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در جهاد دانشگاه لرستان مستقر بوده دبیرخانه سایر بخش‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به محورهای این سوگواره نیز گفت: آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی این سوگواره است.

وی با بیان اینکه این واحدهای جهاد دانشگاهی در برگزاری سوگواره‌ی مَحرم محّرم مشارکت خواهند داشت، افزود: در این راستا شرکت کنندگان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سوگواره به نشانی https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam نسبت به ارسال آثار خود در بخش‌های مختلف اقدام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۱۴۷۳۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha