• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041913259
  • خبرنگار : 50093

عضو شورای شهر مشهد:

برای نمایش آثار شهدا در موزه دفاع مقدس وقت‌کشی نکنید

برای نمایش آثار شهدا در موزه دفاع مقدس وقت‌کشی نکنید

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر قرار باشد منتظر باشید ساختمان موزه دفاع مقدس ساخته شود و آثار شهدا را در آن قرار دهید، وقت‌کشی کرده‌اید.

حسن کریمدادی، امروز ۱۹ تیرماه، در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مشهد اظهار کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدای بهشت رضا و شهدایی که در سطح شهر پراکنده دفن شده‌اند در حال انجام است. امیدوارم در این دوره از شورا عملیات را آغاز کرده و کلنگ گلزار شهدای بهشت رضا در سه ماهه سوم یا چهارم سال زده شود.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد رخ داده است. ۵۵۰۰ ایثارگر در بدنه مدیریت شهری مشغول کار بودند که از این تعداد به همت این شورا و شهرداری مشهد تا امروز ۴۷۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند که باعث افتخار خراسان و مشهد بوده است. سایر ایثارگران باقی مانده به مرور زمان تبدیل وضعیت خواهند شد.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: هر هفته در روزهای دوشنبه در جلسه علنی شورا در حوزه ایثارگران، برنامه‌ای برای نامگذاری خیابان‌های مشهد به نام شهدا را داریم. تا امروز بیش از ۸۰۰۰ متر مربع نقاشی دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری مشهد انجام شده است.

کریمدادی یادآور شد: اگر قرار باشد منتظر باشید ساختمان موزه دفاع مقدس ساخته شود و آثار شهدا را در آن قرار دهید، وقت‌کشی کرده‌اید. در حال حاضر ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان موزه شهدا را ایجاد کرد. در بنیاد شهید تعداد زیادی آثار فاخر و کمیاب موجود است که در ویترین‌های معمولی قرار گرفته است. فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. ظرفیت ما ظرفیت کمی نیست و باید همین الان موزه را ایجاد کنیم تا زمانی که موزه ساخته شد، آثار را در آن قرار دهیم. شورای شهر مشهد آمادگی هرگونه همکاری در حوزه شهدا را دارد.

باغ موزه دفاع مقدس ظرف ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین محمدهادی محمدی‌مقدم، معاون شهردار و رییس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد در این مراسم عنوان کرد: بعد از حدود ۹ ماه رفت ‌و آمد و کارشناسی برای احداث فاز ۲ باغ موزه دفاع مقدس کار را آغاز کردیم. با همیاری شورای شهر توانستیم مصوبه ساخت ساختمان اصلی را بگیریم و فرمانداری مشهد نیز به سرعت مصوبه را تایید کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذار این بنا از انبوه‌سازان برتر کشور هست. این سرمایه‌گذار ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر مشهد ساخته که برای ما مهم بود کار را به چه پیمانکار و سرمایه‌گذاری واگذار کنیم. این پروژه در بازه ۲ ساله بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم این اتفاق به موقع رخ دهد. معاونت عمرانی شهرداری مشهد نظارت عالیه را برعهده دارد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل پروژه‌های عمرانی شهرداری برای احداث این پروژه در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha