• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041913239
  • خبرنگار : 50042

پرداخت ۵۵۶ فقره تسهیلات حوزه فرش در گیلان

پرداخت ۵۵۶ فقره تسهیلات حوزه فرش در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان خبر داد و گفت: در استان هفت کارگاه آموزش قالیبافی فعالیت دارند، تاکنون ۵۵۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فرش با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان به فرشبافان گیلان پرداخت شده است.

تیمور پورحیدری امروز، ۱۹ تیرماه در همایش تخصصی «گیل فرش» که با حضور هنرمند عرصه فرش در رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان در حوزه فرش ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که سال‌ها این توانمندی‌ها مغفول مانده بود، اظهار کرد: با وجود هنرمندان این عرصه بازار شناسی در حوزه صنعت فرش ضرورت دارد لذا برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف با محوریت فرش، منجر به شناخت بیشتر کشور نسبت به این صنعت می‌شود.

وی از فعالیت بیش از ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان خبر داد و افزود: هنرمندان حوزه فرش می‌توانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. در استان ۷ کارگاه آموزش قالیبافی فعالیت دارند، تاکنون ۵۵۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فرش با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان به فرشبافان گیلان پرداخت شده است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اهمیت صنعت فرش در بازارهای جهانی، گفت: صنعت فرش می‌تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور و گیلان فراهم کند و سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد که این مهم با هدف گذاری دقیق در بازار صنعت فرش صورت می‌گیرد.

پورحیدری با تاکید بر لزوم برپایی همایش تخصصی با موضوعات مختلف تصریح کرد: نشست‌ها و همایش‌ها در حوزه‌های مختلف نباید نمایشی باشد این نشست هم تخصصی و آموزشی است و باید استمرار داشته باشد. باید موانع در مسیر صنعت فرش در گیلان برداشته شود، واکاوی موانع صنعت فرش و راهکارهای برون رفت آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نگاه ویژه به صنعت فرش داشته باشند، گفت: مدیران گیلان در حوزه تولید دغدغه‌مند هستند و این دغدغه‌مندی هم باید به صنعت فرش سرایت کند. گیلان ظرفیت صادرات فرش را دارد که این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد، بانک‌ها تسهیلات و اعتبارات خود را به حوزه صنعت فرش سوق دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: فرش گیلان به عنوان بسته صادرات فرهنگی هویت‌دار مطرح است. ساماندهی بیمه بافندگان فرش که از دغدغه‌های مهم این صنعت است در اولویت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha