• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041913156
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرمرکز درمان تامین اجتماعی استان خبر داد:

رشد ۱۴ درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی کردستان

رشد ۱۴ درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی کردستان

ایسنا/کردستان مدیرمرکز درمان تامین اجتماعی استان کردستان، با بیان اینکه در بازه زمانی سال گذشته افزایش عملکرد داشته‌ایم،گفت: در این مدت، یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۸۱ نفر مراجعه‌کننده سرپایی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشته است.

شیرزاد قادرپور اقدم، امروز ۱۹ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی خدمات خود را به شیوه مستقیم و غیرمستقیم با هدف توسعه خدمات درمان و عدالت در برخورداری خانواده‌ها ارائه می‌دهد، اظهار کرد: کردستان ۹ مرکز درمانی شامل ۲ بیمارستان، ۲۱۹ تخت بستری، ۶ مرکز درمان سرپایی و یک کلینیک تخصصی است.

وی از وجود سه درمانگاه در شهرستان‌های دهگلان، بانه و کامیاران خبر داد و گفت: تمام مراکز ملکی استان به‌لحاظ کمی و کیفی عملکرد قابل قبولی دارند.

مدیرمرکز درمان تامین اجتماعی استان کردستان، با بیان اینکه در بازه زمانی سال گذشته افزایش عملکرد داشته‌ایم، ادامه داد: در این مدت، یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۸۱ نفر مراجعه‌کننده سرپایی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته، در بخش پاراکلینیکی نیز در استان یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۳ مراجعه، ۲۳ هزار مورد بستری و ۱۰ هزار مورد عمل جراحی داشته ایم که این آمار هم افزایشی بوده است.

قادرپور، از انجام ۳ هزار مورد زایمان طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: سیاست کلی سازمان کاهش سزارین در جامعه است و بر این اساس استان کردستان رتبه اول کاهش سزارین در کشور را کسب کرده است.

وی از مراجعه ۷۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر در استان به مراکز درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۸۳۴ نفر به بیمارستان‌های سقز و سنندج مراجعه کرده و از این تعداد ۷۳۷۳ نفر بستری شده‌اند.

قادرپور یادآور شد: در زمینه درمان مستقیم  در ۷۶۷ مرکز ملکی، یک میلیون  و ۴۶۱ هزار نفر مراجعه داشته ایم که از این تعداد بیش از سه هزار مورد بستری داشته ایم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha