• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041913126
  • خبرنگار : 50528

استاندار اسبق اصفهان:

خلق ثروت و آزادی‌های مدنی مورد توجه رئیس‌جمهور منتخب باشد

خلق ثروت و آزادی‌های مدنی مورد توجه رئیس‌جمهور منتخب باشد

ایسنا/اصفهان استاندار اسبق اصفهان با اشاره به اینکه دولت جدید خود را با انصاف، عدالت و کار کارشناسی معرفی کرد، گفت: بر همین اساس مردم انتظار دارند که عدالت اقتصادی، خلق ثروت و افزایش درآمد و توجه به آزادی نهادهای مدنی مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

سید محمود حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب در طول گفت‌وگوها و مناظرات تبلیغاتی در ایام انتخابات بر سه موضوع و ویژگی تاکید داشتند؛ صداقت، عدالت و توجه به کار کارشناسی. به همین دلیل انتظاراتی که جامعه از ایشان دارد بر اساس این شناخت و ایده‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: مهمترین مسائل کشور و انتظارات جامعه از رئیس‌جمهور منتخب طبق وعده‌های ایشان، توجه به بخش ناترازی‌های آب و انرژی، انتخاب افراد کارشناس و توانمند برای رسیدگی به مسائل مختلف و توجه به رفع نابرابری‌های منطقه‌ای، درآمدی، اقتصادی و قومیتی است که ساکنان مناطق محروم و دوردست از ایشان انتظار دارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مسئله دیگر معیشت و اقتصاد مردم است؛ علاوه بر عدالت، خلق ثروت، درآمد، افزایش سرمایه‌گذاری، تولید و در نتیجه افزایش درآمد مردم مورد انتظار است که باید به آن توجه شود.

حسینی با اشاره به سیاست خارجی و رفع تحریم‌های ظالمانه، تاکید کرد: توجه رئیس‌جمهور منتخب به سیاست خارجی که در عین عزت و حکمت، بتواند روابط کشور را تنظیم کرده و باعث جذب ایرانی‌های مقیم خارج از کشور و شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور شود، اهمیت بسیار دارد. همچنین توجه به توسعه‌ پایدار و متوازن می‌تواند محور وحدت همه گروه‌های و گرایش‌های سیاسی باشد، چرا که همه بر لزوم توجه به توسعه و پیشرفت کشور اتفاق‌نظر دارند.

وی با بیان این‌که یکی از محورهای فعالیت دولت چهاردهم توجه به موضوعات آموزش و پرورش، بهداشت، سلامت در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: دولت جدید باید در آغاز کار خود برخی کارهای مؤثر و نمادین انجام دهد؛ از جمله توجه به مطالبات دانشجویان و اساتید دانشگاه و اینکه شفافیت بر اساس توجه به طبقه‌بندی اسناد افزایش یابد، چرا که مردم انتظار دارند شفافیت اصل و اساس فعالیت دولت باشد، مگر در مواردی که انتشار آن به صلاح امنیت کشور نیست، اما مهر محرمانه زدن بر تمام مسائل اشتباه است، همچنین مبارزه با فقر، فساد و تبعیض که از شعارهای دولت منتخب بود، نیاز به شفافیت دارد که مقدمه آن آزادی مطبوعات و حمایت از سوت‌زنی و افشای تخلفات است‌ که‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

این فعال سیاسی با اشاره به مسئله ناترازی‌های انرژی تصریح کرد: در زمستان‌ها با کمبود گاز و انرژی و در تابستان‌ها کمبود برق، باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانجات و کاهش تولید می‌شود و لازم است به این موضوع توجه ویژه شود. از سوی دیگر کشور برای پیشرفت به نهادهای مدنی نیازمند است، لذا رئیس‌جمهور منتخب باید از تشکل‌های صنفی، سیاسی و مدنی حمایت کرده و از رهگذر آزادی نهادها، از نظرات، راهنمایی‌ها و کمک‌های آنها برای بهبود وضعیت کشور بهره ببرد.

حسینی ادامه داد: ما در منطقه سیستان و بلوچستان با معضل عدم تهیه حق آب هیرمند مواجه هستیم که باید این موضوع را  در قالب سیاست خارجی قوی که یک قرارداد بین‌المللی است، به‌طوری که منافع ملی کشور تأمین شود، حل و فصل کرد. بحران زاینده‌رود در اصفهان هم موضوعی است که نه بخاطر کم‌آبی، بلکه بیشتر با سوءمدیریت از سال‌های گذشته ایجاد شده و امروز مردم اصفهان و استان‌های همجوار خواستار رسیدگی به این موضوع هستند. همچنین طرح‌هایی که می‌تواند به توسعه مناطق دوردست مثل طرح سواحل مکران و طرح‌های توسعه دریامحور کمک کند باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت خود را با انصاف، عدالت و کار کارشناسی معرفی کرد، باید مدیران کلیدی سلامت، صادق، عدالت‌طلب و توانمند در علم و اجرا داشته باشد که بتوانند از کارشناسان مختلف به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha