• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041913119
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان:

۲۹۲۱ نفر در کردستان بیمه بیکاری دارند

۲۹۲۱ نفر در کردستان بیمه بیکاری دارند

ایسنا/کردستان مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان، تعداد بیمه شدگان بیمه بیکاری تا اردیبهشت ماه سال جاری را تعداد ۲ هزار و ۹۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

صلاح قریشی امروز سه شنبه (۱۹ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، ارائه خدمت به جامعه را هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی ذکر و اظهار کرد: در کردستان ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ نفر بیمه‌شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در حوزه‌های مختلف از خدمات دولت بهره می‌برند و این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۵.۸ درصدی برخوردار است.

وی، تعداد بیمه شدگان بیمه بیکاری تا اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۲ هزار و ۹۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کردستان، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی در استان را ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر عنوان و اعلام کرد که این تعداد با افزایش ۸.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته روبه رو است.

وی مجموع افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را طی اردیبهشت‌ماه امسال ۶۹۵ هزار و ۴۳۳ نفر اعلام و بیان کرد که این میزان بیش از ۴ درصد افزایش داشته و حدود ۴۱ درصد جمعیت کل استان و ۵۳ درصد جمعیت شهری استان را شامل می‌شود.

به گفته قریشی، طی سه ماهه اول سال جاری بالغ بر یک هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان تعهدات پرداخت شده که از این میزان ۱۷ میلیارد تومان مربوط به تعهدات کوتاه‌مدت و هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان مربوط به تعدات بلند مدت است.

وی ادامه داد: تعداد بازرسی های سیستماتیک از سطح کارگاه های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استان طی امسال را ۶ هزار و ۷۳۱ مورد، ۴۷۸ کارگاه بیمه شده جدید ذکرکرد.

قریشی، از شناسایی۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه فعال در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد و گفت: این تعداد در خردادماه امسال به ۱۹ هزار و ۴۱۴ مورد رسیده و این امر نشان می دهد که رشد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی استان افزایش یافته است.

وی، از اجرای طرح بیمه خانوار ایرانی در استان خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۶ فقره در این طرح ثبت نام کرده اند که این آمار طی سه ماهه اول امسال به سه هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کردستان، هوشمند سازی را اقدامی مهم و موثر در موفقیت پروژه‌های تعریف شده در سازمان تامین اجتماعی ذکر و عنوان کرد: ارائه مشاوره در مرکز ۱۴۲۰، با هدف حل مشکلات در حال حاضر انجام می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha