• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041913117
  • خبرنگار : 71516

تل‌آویو از فضای مجازی به‌عنوان بازویی برای نسل‌کشی در غزه استفاده می‌کند

تل‌آویو از فضای مجازی به‌عنوان بازویی برای نسل‌کشی در غزه استفاده می‌کند

یک مرکز اجتماعی فلسطینی گزارش داد، رژیم صهیونیستی از فضای مجازی به عنوان بازویی برای جنگ نسل‌کشی علیه غزه استفاده می‌کند و شبکه‌های ارتباط اجتماعی به تلاش‌های خود برای پنهان کردن جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، مرکز غیردولتی فلسطینی «صدی سوشال» در گزارشی که دوشنبه با عنوان «سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از سیاست‌های نسل‌کشی: برجسته‌ترین نقض‌های مشاهده‌شده» منتشر شد و مربوط به بازه زمانی مه تا ژوئن گذشته است، به تشدید نقض‌ها در فضای مجازی و حملات رژیم صهیونیستی به حریم خصوصی کاربران فلسطینی و اطلاعات آنها اشاره کرد.

این گزارش، تلاش جدید پلتفرم‌های شرکت «متا» را برای پنهان کردن جنایت نسل‌کشی در غزه از طریق حذف تصاویر و صحنه‌هایی از به آتش کشیدن چادرهای مردم غزه توسط نیروهای اسرائیلی در ۲۶ مه و قتل‌عام اردوگاه النصیرات در هشت ژوئن را رصد کرد.

در این گزارش به ابعاد خطرناک حذف کلیپ‌های مستند در زمانی که اسرائیل با اتهامات بین‌المللی نسل‌کشی در غزه مواجه است، اشاره کرد چراکه تیم‌های حقوقی برای ارائه استدلال‌های حقوقی خود به مواد بصری مستند در پلتفرم‌های اجتماعی به عنوان داده اولیه تکیه می‌کنند.

این گزارش در مورد تداوم جانبداری پلتفرم‌های اجتماعی از رژیم صهیونیستی و ارتکاب نقض‌ها در فضای مجازی صحبت و به بیش از ۱۳۰۰ تخلف در بسترهای مختلف طی ۲ ماه گذشته اشاره کرد.

این مرکز فلسطینی ابراز نگرانی کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به داده‌های کاربران پلتفرم واتساپ در غزه دست یافته و از آن برای تغذیه سامانه هوش مصنوعی «لاوندر» استفاده کند که برای کشتن فلسطینیان در نوار غزه به کار گرفته می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که سرویس‌های امنیتی تل‌آویو اطلاعات شخصی فلسطینیان در نوار غزه را به بیرون درز می‌دهند و از آن برای باج‌گیری از مردم و تهدید آنها به انتشار عکس‌ها و اطلاعات شخصی در صورت عدم ارتباط با این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است: تحریکات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و حامیان فلسطین در سراسر جهان ادامه دارد و بر دعوت به نسل‌کشی در کرانه باختری به ویژه در مناطق شمالی آن و استفاده از اصطلاحاتی درباره نسل‌کشی متمرکز است.

این مرکز فلسطینی اعلام کرد: اسرائیل بیش از ۲۰ سال است که نوار غزه را در عرصه فضای مجازی محاصره کرده و در هر تجاوز به نوار غزه شبکه‌های ارتباطی را نابود می‌کند که آخرین آن تخریب بیش از ۶۰ درصد از شبکه ارتباطی و اینترنتی در طول جنگی بوده که ۹ ماه است، ادامه دارد. «تاریکی دیجیتالی» که ساکنان نوار غزه در پرتو قطع شبکه‌های ارتباطی در آن زندگی می‌کنند، به معنای ناتوانی در تماس با اورژانس و آمبولانس‌ها برای مداوای مجروحان و بیرون کشیدن مفقودین زیر آوار است.

این مرکز فلسطینی خواستار تشدید تلاش‌های فوری برای پایان دادن به محاصره انسانی و ارتباطی تحمیل‌شده بر نوار غزه و ورود فوری همه کمک‌های پزشکی، غذا، آب، سوخت و تجهیزات ارتباطی شد.

از زمان آغاز جنگ، شرکت‌های مخابراتی فلسطینی چندین بار از قطع خدمات اینترنت ثابت و سیار خود در نوار غزه خبر داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha