• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041913107
  • خبرنگار : 50616

شهریه و رتبه‌بندی، دستور کار نشست اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی کشور در آمل

شهریه و رتبه‌بندی، دستور کار نشست اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی کشور در آمل

ایسنا/مازندران روسای دانشگاه‌ها در نشست مشترک اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه شمال آمل، افزایش شهریه، اخذ رشته‌های جدید و رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی را بررسی کردند.

نشست مشترک اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه شمال آمل، با گردهمایی روسای حدود ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی منطقه ۲ کشور شامل استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و با حضور سیدرسول عمادی، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شمال برگزار شد.

حسین رنجبر، رئیس دانشگاه شمال آمل، هدف از برگزاری این نشست را مربوط به برخی کد رشته‌های فراموش شده و چگونگی اخذ رشته‌های جدید آموزشی با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص میزان شهریه متناسب با تورم سال است که برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ باید در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی گرفته شود.

رئیس دانشگاه شمال، همچنین به ارائه ۲ طرح پیشنهادی از سوی این دانشگاه در این نشست اشاره کرد و گفت: پیشنهاد حمایت بر پرداخت تسهیلات ویژه دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو و همچنین چگونگی برقراری ارتباط بین موسسه‌ها و دانشگاه‌های غیردولتی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی مطرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تصمیم گیری نهایی توسط اداره آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم صورت گیرد.

شهریه و رتبه‌بندی، دستور کار نشست اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی کشور در آمل

رنجبر همچنین با اشاره به اینکه اخذ شهریه از دانشجویان بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نظر کیفیت و کمیت آموزشی از موضوعات مورد درخواست روسای دانشگاه‌ها در نشست بوده است، گفت: دانشگاه شمال به عنوان یکی از دانشگاه های مهم و در جمع ۱۰ دانشگاه برتر کشور با بیش از ۷۵ هزار مترمربع مساحت و با چندین ساختمان آموزشی، پژوهشی و کارگاهی و امکانات آزمایشگاهی و رفاهی و تفریحی باید با دانشگاه‌ها وموسسات آموزشی که در چند ساختمان ۵ و ۱۰ طبقه اداره می‌شوند، فرق داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: موارد مطرح شده دراین نشست توسط روسای دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای تصمیم گیری و موافقت نهایی توسط بخش‌های مربوطه وزارت علوم تصمیم گیری و ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha