• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041912904
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس شورای اسلامی شهر سنندج:

نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است

نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است

ایسنا/کردستان رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است و کار مطالعات ورودی نایسر در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری انجام شده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات ویژه زمینه رفع مشکلات این نواحی فراهم شود.

 عزت رضایی امروز سه شنبه (۱۹ تیر) در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج با نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه هم اندیشی و هم‌افزایی در راستای رفع و رجوع مشکلات شهر و شهروندان برگزار شد و امیدواریم منشأ خیر برای شهر و شهروندان باشد.

وی به برخی کم مهری‌ها که علیه شورا و شهرداری شهر سنندج در فضاهای مجازی صورت می‌گیرد، انتقاد کرد و افزود: انتقاد سازنده براساس واقعیت‌ها بسترساز رشد و پیشرفت است، اگر ما دلسوز مردم هستیم باید اخلاق را رعایت کنیم و اجازه ندهیم به خاطر قدم، قلم و یا رفتار ما مردم دچار آسیب شوند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج خطاب به نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره گفت که نمایندگان مردم در مجلس، باید بتوانند از ظرفیت‌هایی که دارند در مسیر رفع مشکلات شهر و شهروندان گام بردارند و در این راستا کمک حال مدیریت شهری باشند.

ضرورت توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

رضائی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و کمبود ماشین آلات لازم یکی از مشکلاتی اصلی شهر و شهرداری سنندج است، اگر مشکل ماشین آلات رفع شود می توانیم شاهد اجرای مگا پروژه‌ها عمرانی مختلف و تاثیرگذار در سطح شهر باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن استان امکان ورود ماشین آلات از طریق مرز باشماق برای ما وجود دارد، باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خرید تجهیزات و ماشین آلات برای سازمان آتش‌نشانی در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی توسط شهردار انجام شده که قدردان این اقدامات هستیم، گفت: این اقدامات توسعه تجهیزات کافی نبوده و جوابگوی شهر نیست، نیازمند اقدامات اساسی در این حوزه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج، از نواحی منفصل شهری به عنوان پاشنه آشیل مدیریت شهری و از مشکلات کلان در شهر سنندج نام برد و خاطرنشان کرد: کار مطالعات ورودی نایسر در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری انجام شده است و اجرای این طرح در کنار پروژه کمربندی بخش زیادی از مشکلات این ناحیه را حل خواهد کرد که برای رفع مشکلات نواحی منفصل شهری نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

وی گفت: دیگر نواحی منفصل شهری مانند ننله، حسن‌آباد و گریزه نیز درگیر مشکلاتی همچون آسفالت نبودن معابر، نابسامانی آب‌های سطحی و کارهای بنیادی اولیه هستند. حل این مشکلات نیازمند اعتبارات ویژه و جهشی است.

رضائی خواستار اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری سنندج شد و خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت محیطی در شهر سنندج مشکلات زیست محیطی داریم که انتظار داریم به عنوان نماینده مردم در مجلس به این حوزه ورود پیدا کنند، پتروشیمی سنندج موجب آلودگی زیست محیطی برای مردم شده این واحد صنعتی هیچ نفعی برای مردم این شهر ندارد و ارزش افزوده فروش آن نیز نصیب استان‌های دیگر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha